PITNEROVÁ, Pavla a Dana NOVÁ. Vliv asistenta pedagoga na klima třídy. In Bočková, B., Vítková, M. et al. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016, s. 171-184. ISBN 978-80-210-8508-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vliv asistenta pedagoga na klima třídy
Název anglicky Impact of an Assistant Teacher on the Classroom Climate
Autoři PITNEROVÁ, Pavla a Dana NOVÁ.
Vydání 1. vydání. Brno, Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání, od s. 171-184, 14 s. 2016.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8508-4
Klíčová slova česky asistent pedagoga; běžná třída; dotazník; inkluze; klima třídy; žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Klíčová slova anglicky class; children with SEN; inclusion; questionnaire
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Změněno: 12. 4. 2017 13:38.
Anotace
Tématem kapitoly je začlenění žáků se speciálními vzdělávacími po třebami do běžných tříd základní školy. Cílem bylo zjistit, jaké třídní klima panuje ve třídách s integrovanými žáky s podporou asistenta pedagoga a ve třídách běžných, a klima těchto tříd porovnat. Výzkumné šetření proběhlo kvantitativní metodou, technikou dotazníku. Výzkumným záměrem bylo zjistit, zda začleňo- vání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných tříd ovlivňuje klima třídy.
Anotace anglicky
The subject of the text is inclusion of students with special educational needs in mainstream classes in primary schools. The goal was to fi nd out what classroom climate exists in classrooms with students supported by assistant teachers and in regular classrooms, and to compare these classes. The survey was carried out by a quantitative method questionnaire. The research objective was to determine whether the inclusion of students with special educational needs in mainstream classes infl uences the classroom climate.
Návaznosti
MUNI/A/0989/2015, interní kód MUNázev: Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 11. 10. 2024 17:28