ŠINDELKOVÁ, Monika, Irena PLUCKOVÁ a Kateřina ŠMEJKALOVÁ. Domácnost aneb svět v malém. Online. In Martin Rusek, Dagmar Stárková, Iva B. Metelková. Projektové vyučování v přírodovědných předmětech. první. Praha: Univerzita Karlova – Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemie, 2017, s. 209-214. ISBN 978-80-7290-929-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Domácnost aneb svět v malém
Název česky Domácnost aneb svět v malém
Název anglicky Home – a miniature world
Autoři ŠINDELKOVÁ, Monika (203 Česká republika, garant, domácí), Irena PLUCKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Kateřina ŠMEJKALOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání první. Praha, Projektové vyučování v přírodovědných předmětech, od s. 209-214, 6 s. 2017.
Nakladatel Univerzita Karlova – Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemie
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00096699
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7290-929-2
UT WoS 000405467100025
Klíčová slova česky Integrovaná tematická výuka; projektová výuka; sociálně znevýhodnění žáci; základní škola; přírodovědné vzdělávání
Klíčová slova anglicky Integrated thematic instruction; project-based learning; socially disadvantaged pupils; primary school; science education.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 15. 3. 2018 17:39.
Anotace
Příspěvek se věnuje problematice integrované tematické výuky na základní škole. Představuje zpracování tématu Domácnost aneb svět v malém u žáků 1. stupně (konkrétně pátého ročníku ZŠ). V našem pojetí je integrovaná tematická výuka v těsném spojení s projektovou výukou. Hlavním cílem příspěvku je představit propojení tří prvků, a to homogenních skupin znevýhodněných žáků základní školy, integrované tematické výuky a integrace samotných žáků. Příspěvek obsahuje teoretická východiska a stručný popis aktivit připravených a realizovaných na téma Domácnost aneb svět v malém.
Anotace anglicky
The main objective of this paper is to evaluate the interconnection homogeneous groups of disadvantaged pupils at primary schools in the Czech Republic, integrated thematic instruction (ITI) and the integration of the pupils at these primary schools. We present the topic “Home – a miniature world” for 5th grade pupils at primary school. The integrated thematic education has a close connection with the project-based learning (PBL). Teachers use these didactic methods and educational strategies in their everyday practice. In the education process, pupils are affected not only by teachers, but also by their own experiences. The paper creates closer links between subjects across the curriculum and connects the theoretical knowledge with practical activities of pupils.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 21:09