ŠINDELKOVÁ, Monika a Irena PLUCKOVÁ. Identifikace miskoncepcí ve vybraných aspektech anorganické chemie pomocí pojmových map. In Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Identifikace miskoncepcí ve vybraných aspektech anorganické chemie pomocí pojmových map
Autoři ŠINDELKOVÁ, Monika a Irena PLUCKOVÁ.
Vydání Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie, 2017.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky miskoncepce; anorganická chemie; pojmová mapa; znalost; kyslík
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Monika Bortlíková, učo 322537. Změněno: 25. 5. 2017 08:11.
Anotace
Pojmová mapa se v dnešní době velmi často využívá jako jeden z diagnostických nástrojů pro identifikaci miskoncepcí především v přírodovědných předmětech. Podněcuje žáky k hlubšímu, aktivnějšímu a kritičtějšímu pohledu na konkrétní probírané téma. Pomáhá učitelům a pedagogům hledat možné nepřesnosti a nejasnosti ve vzájemných vztazích mezi pojmovými strukturami. Předložený příspěvek se zabývá identifikací miskoncepcí prvku kyslíku pomocí pojmové mapy. Žáci mají mnoho nepřesných či nedokonalých představ o vybraném prvku periodické tabulky. Tyto představy jsou před učiteli většinou skryty. Pojmová mapa je jeden z nástrojů, který pomáhá učitelům odhalovat skryté představy žáků o daných pojmech a následně s nimi pracovat z různých úhlů pohledu. Jedná se o předvýzkum kvalitativního výzkumného šetření, který byl proveden u žáků osmého ročníku na čtyřech základních školách.
VytisknoutZobrazeno: 10. 5. 2024 20:24