MUSILOVÁ, Jana a Aleš LACINA. Zrádná místa a pojmy ve výuce fyziky. In Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 8. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zrádná místa a pojmy ve výuce fyziky
Název anglicky Problematic themes and concepts in physics education
Autoři MUSILOVÁ, Jana a Aleš LACINA.
Vydání Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 8, 2017.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
Klíčová slova česky fyzikánlí vzdělávání;mechanika; termika a molekulová fyzika
Klíčová slova anglicky physics education; mechanics; thermics and molecular physics
Změnil Změnil: doc. RNDr. Aleš Lacina, CSc., učo 1338. Změněno: 18. 9. 2017 15:45.
Anotace
Fyzikálně-didaktický příspěvek se s důrazem na fyzikální aspekt zabývá problematikou pojmů, které se na základě dlouhodobé zkušenosti ukazují být pro studenty středních, ale i vysokých škol (možná paradoxně) obtížnými. Soustředí se na hlavní příčiny problémů ve výuce mechaniky, termiky a molekulové fyziky v úvodním kurzu univerzitního bakalářského studia, za něž opět na základě zkušeností považujeme nedostatečnou úroveň středoškolské matematiky a absenci kvalitních studijních textů středoškolské fyziky, které by učitele motivovaly k důrazu na výklad preferující fyzikální správnost, posilování fyzikálního myšlení studentů a hloubku pochopení fyzikálních pojmů a zákonů před dalšími „didaktickými“ aspekty výuky, studenty pak k zájmu o porozumění fyzikálním jevům a fyziku jako takovou.
Anotace anglicky
The presentation is concentrated to problematic themes and concepts of physics education in mechanics and thermics and molecular physics on secondary school level. It discusses the causes of these problems, lying primarily in insufficient quality of official secondary school textbooks.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 09:01