2016
Mediální výchova. Reflexe učitelů českého jazyka a literatury
SOCHOROVÁ, DagmarZákladní údaje
Originální název
Mediální výchova. Reflexe učitelů českého jazyka a literatury
Název anglicky
Media Education. Reflection of the Czech Language nad Literature Teachers
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, 257 s. 2016
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-8523-7
Klíčová slova česky
kurikulum; učitelovo pojetí kurikula; média; mediální komunikace; mediální výchova; mediální gramotnost; realizované kurikulum; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; Český jazyk a literatura
Klíčová slova anglicky
curriculum; teacher’s conception of curriculum; media; media communication; media education; media literacy; realized curriculum; The Framework Education Programme for Elementary Education; the Czech language and literature
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 5. 2017 11:06, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Monografie se zabývá výzkumem realizovaného kurikula mediální výchovy z pohledu učitelů českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol v České republice. V teoretické části práce jsou popsána teoretická východiska řešené problematiky. Empirická část představuje výzkumné šetření, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jaká je realizovaná forma kurikula průřezového tématu Mediální výchova u učitelů českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol v České republice. Dotazníkové šetření se skládalo ze tří částí a bylo zaměřeno na učitelovo pojetí kurikula mediální výchovy, realizovanou formu kurikula mediální výchovy a začlenění mediální výchovy do výuky vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura.
Anglicky
Monograph is focusing on research of curriculum of the Media Education from the perspective of upper elementary school teachers of the Czech language and literature in the Czech Republic. In the theoretical part are described theoretical approaches dealing with the topic. Empirical part of the monograph introduces the results of the research itself, which aims to discover the form of the curriculum of Media Education applied by the teachers of the Czech language and literature in the Czech upper elementary schools. Questionnaire was composed of three parts: teachers’ concepts of the media education curriculum, applied form of the curriculum and overall integration of the media education into the curriculum of the Czech language and literature classes.