SOCHOROVÁ, Dagmar. Mediální výchova. Reflexe učitelů českého jazyka a literatury. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 257 s. ISBN 978-80-210-8524-4. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-8524-2016. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mediální výchova. Reflexe učitelů českého jazyka a literatury
Název anglicky Media Education. Reflection of the Czech Language nad Literature Teachers
Autoři SOCHOROVÁ, Dagmar.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 257 s. 2016.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-8524-4
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-8524-2016
Klíčová slova česky kurikulum; učitelovo pojetí kurikula; média; mediální komunikace; mediální výchova; mediální gramotnost; realizované kurikulum; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; Český jazyk a literatura
Klíčová slova anglicky curriculum; teacher’s conception of curriculum; media; media communication; media education; media literacy; realized curriculum; The Framework Education Programme for Elementary Education; the Czech language and literature
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Bibliografie 217 záznamů
Změnil Změnila: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Změněno: 29. 5. 2017 13:19.
Anotace
Monografie se zabývá výzkumem realizovaného kurikula mediální výchovy z pohledu učitelů českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol v České republice. V teoretické části práce jsou popsána teoretická východiska řešené problematiky. Empirická část představuje výzkumné šetření, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jaká je realizovaná forma kurikula průřezového tématu Mediální výchova u učitelů českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol v České republice. Dotazníkové šetření se skládalo ze tří částí a bylo zaměřeno na učitelovo pojetí kurikula mediální výchovy, realizovanou formu kurikula mediální výchovy a začlenění mediální výchovy do výuky vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura.
Anotace anglicky
Monograph is focusing on research of curriculum of the Media Education from the perspective of upper elementary school teachers of the Czech language and literature in the Czech Republic. In the theoretical part are described theoretical approaches dealing with the topic. Empirical part of the monograph introduces the results of the research itself, which aims to discover the form of the curriculum of Media Education applied by the teachers of the Czech language and literature in the Czech upper elementary schools. Questionnaire was composed of three parts: teachers’ concepts of the media education curriculum, applied form of the curriculum and overall integration of the media education into the curriculum of the Czech language and literature classes.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 01:37