2017
Inkluzivní didaktika v základní škole se zřetelem na edukaci žáků s lehkým mentálním postižením
BARTOŇOVÁ, MiroslavaZákladní údaje
Originální název
Inkluzivní didaktika v základní škole se zřetelem na edukaci žáků s lehkým mentálním postižením
Název anglicky
Inclusive Didactics in Elementary School with Regard to the Education of Students with mild Intellectual Bisabilities
Autoři
Vydání
2. dotisk 1. vydání. Brno, 224 s. 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-6560-4
Klíčová slova česky
inkluze mentální postižení vzdělávání
Klíčová slova anglicky
inclusion education mental disability
Štítky
Změněno: 21. 6. 2017 14:03, Mgr. Monika Foltánová
V originále
Vzdělávání jedinců s postižením je jedním z důležitých témat. Je třeba říci, že stále více odborníků u nás i v zahraničí je přesvědčeno, že žáci s postižením potřebují stupňovitý systém pedagogické podpory. Hlavním tématem monografie je provedení komplexní analýzy problematiky edukace žáků s potížemi v učení - žáků s lehkým mentálním postižením v rámci inkluzivního vzdělávání. V teoretických kapitolách monografie jsou prezentovány základní východiska zkoumaného problému, souvisejí s vymezením filozofických, metodologických, axiologických, normativních a historiografických východisek s akcentem na inkluzi žáků s postižením, úžeji s lehkým mentálním postižením. Cílem výzkumného šetření bylo analyzovat faktory ovlivňující inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Jednalo se o specifikaci podpůrných opatření využívaných v inkluzivní třídě, sledování indikátorů efektivity inkluzivního vzdělávání žáků s LMP.
Anglicky
Education of individuals with disabilities is one of the important topics. It should be noted that more and more professionals at home and abroad believe that pupils with disabilities need tiered educational support. The main topic of the book is a complex analysis of the issue of education of pupils with learning disabilities – pupils with mild intellectual disabilities in inclusive education. The theoretical chapters introduce the basic knowledge concerning the issue related to the definition of philosophical, methodological, axiological, normative, and historiographical bases with emphasis on the inclusion of pupils with disabilities, specifically with mild intellectual disabilities. The objective of research was to analyse factors affecting inclusive education of pupils with mild intellectual disabilities in mainstream schools. Focus was set on the specification of supportive measures used in the inclusive classroom, monitoring indicators of the effectiveness of inclusive education of pupils with mild intellectual disabilities.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|