Detailed Information on Publication Record
2017
Inkluzivní didaktika v základní škole se zřetelem na edukaci žáků s lehkým mentálním postižením
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Inkluzivní didaktika v základní škole se zřetelem na edukaci žáků s lehkým mentálním postižením
Name (in English)
Inclusive Didactics in Elementary School with Regard to the Education of Students with mild Intellectual Bisabilities
Authors
Edition
2. dotisk 1. vydání. Brno, 224 pp. 2017
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-6560-4
Keywords (in Czech)
inkluze mentální postižení vzdělávání
Keywords in English
inclusion education mental disability
Tags
Změněno: 21/6/2017 14:03, Mgr. Monika Foltánová
V originále
Vzdělávání jedinců s postižením je jedním z důležitých témat. Je třeba říci, že stále více odborníků u nás i v zahraničí je přesvědčeno, že žáci s postižením potřebují stupňovitý systém pedagogické podpory. Hlavním tématem monografie je provedení komplexní analýzy problematiky edukace žáků s potížemi v učení - žáků s lehkým mentálním postižením v rámci inkluzivního vzdělávání. V teoretických kapitolách monografie jsou prezentovány základní východiska zkoumaného problému, souvisejí s vymezením filozofických, metodologických, axiologických, normativních a historiografických východisek s akcentem na inkluzi žáků s postižením, úžeji s lehkým mentálním postižením. Cílem výzkumného šetření bylo analyzovat faktory ovlivňující inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Jednalo se o specifikaci podpůrných opatření využívaných v inkluzivní třídě, sledování indikátorů efektivity inkluzivního vzdělávání žáků s LMP.
In English
Education of individuals with disabilities is one of the important topics. It should be noted that more and more professionals at home and abroad believe that pupils with disabilities need tiered educational support. The main topic of the book is a complex analysis of the issue of education of pupils with learning disabilities – pupils with mild intellectual disabilities in inclusive education. The theoretical chapters introduce the basic knowledge concerning the issue related to the definition of philosophical, methodological, axiological, normative, and historiographical bases with emphasis on the inclusion of pupils with disabilities, specifically with mild intellectual disabilities. The objective of research was to analyse factors affecting inclusive education of pupils with mild intellectual disabilities in mainstream schools. Focus was set on the specification of supportive measures used in the inclusive classroom, monitoring indicators of the effectiveness of inclusive education of pupils with mild intellectual disabilities.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|