ŠEVČÍKOVÁ, Tereza a Natália GACHALLOVÁ. Authentic Diagnoses and Their Use in Basic Medical Terminology. In Educational Competence Improvement Seminar, Kaunas, Lithuanian University of Health Sciences, 2017. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Authentic Diagnoses and Their Use in Basic Medical Terminology
Název česky Využití autentických diagnóz při výuce základů lékařské termnilologie
Autoři ŠEVČÍKOVÁ, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí) a Natália GACHALLOVÁ (703 Slovensko, domácí).
Vydání Educational Competence Improvement Seminar, Kaunas, Lithuanian University of Health Sciences, 2017, 2017.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Litva
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/17:00096894
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky lékařská terminologie; výuka; diagnózy; motivace
Klíčová slova anglicky Medical terminology; teaching; diagnoses; motivation
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Ševčíková, učo 262017. Změněno: 30. 4. 2018 07:41.
Anotace
In the Czech Republic and other central European countries, both native and foreign students of General Medicine and Dentistry are expected to use Latin and Greek medical terms correctly from the very first moments at the faculty. Its knowledge is required not only in the classes of Anatomy, Pharmacology, Histology, etc., but also later in their professional careers, since diagnoses are still conventionally written in Latin. Therefore, authentic diagnoses represent an inextricable part of the curriculum and contribute to a positive motivation of students, as they are always in contact with what they actually need in their practice. The desired outcome is to teach students use medical terminology with respect to the particular context, in contrast with a mechanic memorizing of formulas without any deeper understanding. The presentation shows some methodological approaches and their benefits in the teaching process, including the specific examples exercising language skills on various levels.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 19:03