2017
Authentic Diagnoses and Their Use in Basic Medical Terminology
ŠEVČÍKOVÁ, Tereza a Natália GACHALLOVÁZákladní údaje
Originální název
Authentic Diagnoses and Their Use in Basic Medical Terminology
Název česky
Využití autentických diagnóz při výuce základů lékařské termnilologie
Autoři
ŠEVČÍKOVÁ, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí) a Natália GACHALLOVÁ (703 Slovensko, domácí)
Vydání
Educational Competence Improvement Seminar, Kaunas, Lithuanian University of Health Sciences, 2017, 2017
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Litva
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14640/17:00096894
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky
lékařská terminologie; výuka; diagnózy; motivace
Klíčová slova anglicky
Medical terminology; teaching; diagnoses; motivation
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 30. 4. 2018 07:41, Mgr. Tereza Ševčíková
Anotace
V originále
In the Czech Republic and other central European countries, both native and foreign students of General Medicine and Dentistry are expected to use Latin and Greek medical terms correctly from the very first moments at the faculty. Its knowledge is required not only in the classes of Anatomy, Pharmacology, Histology, etc., but also later in their professional careers, since diagnoses are still conventionally written in Latin. Therefore, authentic diagnoses represent an inextricable part of the curriculum and contribute to a positive motivation of students, as they are always in contact with what they actually need in their practice. The desired outcome is to teach students use medical terminology with respect to the particular context, in contrast with a mechanic memorizing of formulas without any deeper understanding. The presentation shows some methodological approaches and their benefits in the teaching process, including the specific examples exercising language skills on various levels.