2017
Výzkum rozvoje interkulturní kompetence studentů anglického jazyka pomocí Intercultural Development Inventory®, version 3
ZERZOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Výzkum rozvoje interkulturní kompetence studentů anglického jazyka pomocí Intercultural Development Inventory®, version 3
Název česky
Výzkum rozvoje interkulturní kompetence studentů anglického jazyka pomocí Intercultural Development Inventory®, version 3
Název anglicky
Research into the development of intercultural competence of students of English via Intercultural Development Inventory®, version 3
Autoři
ZERZOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Cizí jazyky, Univerzita Karlova, 2017, 1210-0811
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00097007
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
interkulturní kompetence; hodnocení interkulturní kompetence; Intercultural Development Inventory®; The IDI®; version 3; studenti angličtiny; studenti prvního ročníku; studenti posledního ročníku; vzdělávání učitelů
Klíčová slova anglicky
intercultural competence; assessment of intercultural competence; Intercultural Development Inventory®; The IDI®; version 3; students of English; first year students; final year students; teacher training
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2018 15:50, Dana Nesnídalová
V originále
Příspěvek představuje výzkum realizovaný na katedře anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, jehož cílem bylo zjistit úroveň interkulturní kompetence (IC – intercultural competence) studentů prvního ročníku na začátku jejich studia (podzim 2011) a na jeho konci (podzim 2016) a dále okolnosti, které měly na rozvoj IC studentů největší vliv. Pro účely výzkumu byl použit nástroj Intercultural Development Inventory®, version 3. Výsledky naznačují, že studenti mají tendenci svou úroveň IC nadhodnocovat, přičemž se ve skutečnosti nacházejí v etnocentrických fázích IC jak na začátku, tak na konci svého studia.
Anglicky
The article presents research conducted at the Department of English Language and Literature at the Faculty of Education, Masaryk University in Brno whose aim was to examine the departmental students' intercultural competence (IC) at the beginning of their studies (autumn 2011), compare it with their level of IC at the end of their studies (spring 2016) and investigate the influences that played a role in their IC development. The Intercultural Development Inventory®, version 3, was used for the purposes of the research. The results indicate that students tend to overestimate their level of IC, and find themselves in ethnocentric stages of intercultural development both at the beginning and at the end of their university studies