J 2017

Výzkum rozvoje interkulturní kompetence studentů anglického jazyka pomocí Intercultural Development Inventory®, version 3

ZERZOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Výzkum rozvoje interkulturní kompetence studentů anglického jazyka pomocí Intercultural Development Inventory®, version 3

Název česky

Výzkum rozvoje interkulturní kompetence studentů anglického jazyka pomocí Intercultural Development Inventory®, version 3

Název anglicky

Research into the development of intercultural competence of students of English via Intercultural Development Inventory®, version 3

Autoři

ZERZOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Cizí jazyky, Univerzita Karlova, 2017, 1210-0811

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00097007

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

interkulturní kompetence; hodnocení interkulturní kompetence; Intercultural Development Inventory®; The IDI®; version 3; studenti angličtiny; studenti prvního ročníku; studenti posledního ročníku; vzdělávání učitelů

Klíčová slova anglicky

intercultural competence; assessment of intercultural competence; Intercultural Development Inventory®; The IDI®; version 3; students of English; first year students; final year students; teacher training

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2018 15:50, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Příspěvek představuje výzkum realizovaný na katedře anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, jehož cílem bylo zjistit úroveň interkulturní kompetence (IC – intercultural competence) studentů prvního ročníku na začátku jejich studia (podzim 2011) a na jeho konci (podzim 2016) a dále okolnosti, které měly na rozvoj IC studentů největší vliv. Pro účely výzkumu byl použit nástroj Intercultural Development Inventory®, version 3. Výsledky naznačují, že studenti mají tendenci svou úroveň IC nadhodnocovat, přičemž se ve skutečnosti nacházejí v etnocentrických fázích IC jak na začátku, tak na konci svého studia.

Anglicky

The article presents research conducted at the Department of English Language and Literature at the Faculty of Education, Masaryk University in Brno whose aim was to examine the departmental students' intercultural competence (IC) at the beginning of their studies (autumn 2011), compare it with their level of IC at the end of their studies (spring 2016) and investigate the influences that played a role in their IC development. The Intercultural Development Inventory®, version 3, was used for the purposes of the research. The results indicate that students tend to overestimate their level of IC, and find themselves in ethnocentric stages of intercultural development both at the beginning and at the end of their university studies