NOVÁK, Jan, Vilém PAŘIL a Karolína URBANOVSKÁ. Ekonomické hodnocení environmentálních dopadů železničních koridorů v ČR. Online. In URBANOVSKÁ, Karolína. XX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. 2017. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, s. 359-365. ISBN 978-80-210-8587-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-46.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Ekonomické hodnocení environmentálních dopadů železničních koridorů v ČR
Název česky Ekonomické hodnocení environmentálních dopadů železničních koridorů v ČR
Název anglicky Environmental impacts economic valuation on Czech railroad corridors
Autoři NOVÁK, Jan (203 Česká republika, domácí), Vilém PAŘIL (203 Česká republika, garant, domácí) a Karolína URBANOVSKÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 2017. vyd. Brno, XX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách, od s. 359-365, 7 s. 2017.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50703 Transport planning and social aspects of transport
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14560/17:00097033
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-8587-9
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-46
UT WoS 000426864500046
Klíčová slova česky doprava; environmentální dopady; ekonomické hodnocení
Klíčová slova anglicky transport; environmental impacts; economic valuation
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 18. 4. 2019 15:35.
Anotace
Příspěvek má ambici metodicky podložit a na příkladu železniční infrastruktury prakticky otestovat způsob ekonomického vyjádření hodnoty vybraných dopadů realizace železničních projektů na životní prostředí. Jsou diskutovány odlišné metodické přístupy, z nichž je vybrán právě ten, který je v možnostech správně procesních postupů v České republice, což je předpokladem možnosti jeho reálné aplikace při hodnocení těchto dopadů. Cílem příspěvku je tedy monetizace environmentálních dopadů vybraných železničních koridorů (TEN-T). Tento výsledek je podstatnou informací, která je jedním z důležitých vstupů do hodnotícího procesu rozvojových projektů (především při aplikaci analýzy nákladů a výnosů). Základním výstupem je relativně nízká váha trvalého záboru přírodně významných i nevýznamných lokalit ve srovnání s dopady na obyvatelstvo. Takový výsledek je v současnosti uznávaným přístupem, nicméně je nezbytně důležitým faktem pro další diskusi o způsobu hodnocení právě takových celospolečenských dopadů rozvojových projektů či hodnocení celých rozvojových programů.
Anotace anglicky
Paper´s ambition is to present and test the method of expressing the value of the economic impact of selected railway projects on the environment on the example. Different methodological approaches are discussed of which one is selected according to legal framework in the Czech Republic. That is a prerequisite for the possibility of its real application when assessing these impacts. The aim of this paper is therefore monetization of environmental impacts of selected railway corridors (TEN-T). This result is significant information and one of the important inputs into the review process for development projects (especially in the application of cost-benefit analysis). The basic output is relatively low weight of permanent land-use change of important natural sites relatively insignificant compared to the effects on the population. Such a result is now a recognized approach; however, is essentially important fact for further discussion on how to assess precisely such societal impacts of development projects and evaluation of the entire development programs.
Návaznosti
MUNI/A/1066/2016, interní kód MUNázev: Cost-benefit analýza projektů dopravní infrastruktury II (Akronym: CBAIP)
Investor: Masarykova univerzita, Cost-benefit analýza projektů dopravní infrastruktury II, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 4. 10. 2024 23:09