2017
Online marketing v akademických knihovnách – knihovna jako přítel na Facebooku
ŠLÉGLOVÁ, Veronika a David HUMPOLÍKZákladní údaje
Originální název
Online marketing v akademických knihovnách – knihovna jako přítel na Facebooku
Název anglicky
Online marketing of academic libraries – library as a Facebook friend
Autoři
Vydání
IT lib, Centrum vedecko-technických informácií SR, 2017, 1335-793X
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Klíčová slova česky
sociální sítě, sociální média, online marketing
Klíčová slova anglicky
social network, social media, online marketing
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 6. 2017 07:31, Mgr. Veronika Florianová
V originále
Článek seznamuje čtenáře se způsobem prezentace akademické knihovny na sociální síti Facebook (FB). Primárně poukazujeme na naše praktické zkušenosti s fungováním na FB, zabýváme se začátečnickými chybami a doporučeními pro knihovny, které FB už mají nebo si ho chtějí pořídit. Vše ilustrujeme na příspěvcích, které jsme na našem FB použili. V článku nejprve představujeme tématiku budování značky, jaký obsah zvolit a čeho se u přispívání nejvíce držet. Dále se věnujeme používání konkrétního jazyka a doporučením, jak uchopit potřeby cílové skupiny. V druhé části předkládáme vlastní zkušenosti a dobrou, i ne tak dobrou, praxi – začátečnické chyby, omyly a první příspěvky. Naši cestu, kterou jsme se učili, jak FB používat tak, aby sloužil nejen k propagaci, ale zejména k vytvoření a udržení kontaktu s naším publikem.
Anglicky
The article presents a self-presentation of an academic library on the social network Facebook. It focuses particularly on practical recommendations – how to advertise, what language to choose and what content to post mainly. All recommendations are completed by photographs of each post and explanation why it is appropriate to present it in this way. A large part of the article refers good practice of The Central Library of the Faculty of Social Studies Masaryk University. The authors present their first experience with Facebook – they are focusing on the beginner’s mistakes and explain specifically what does and does not work. The aim of the article is to introduce a four-year presence of an academic library on Facebook and to emphasize the benefits this type of online marketing can bring.