J 2017

Online marketing v akademických knihovnách – knihovna jako přítel na Facebooku

ŠLÉGLOVÁ, Veronika a David HUMPOLÍK

Základní údaje

Originální název

Online marketing v akademických knihovnách – knihovna jako přítel na Facebooku

Název anglicky

Online marketing of academic libraries – library as a Facebook friend

Vydání

IT lib, Centrum vedecko-technických informácií SR, 2017, 1335-793X

Další údaje

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Klíčová slova česky

sociální sítě, sociální média, online marketing

Klíčová slova anglicky

social network, social media, online marketing

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 6. 2017 07:31, Mgr. Veronika Florianová

Anotace

V originále

Článek seznamuje čtenáře se způsobem prezentace akademické knihovny na sociální síti Facebook (FB). Primárně poukazujeme na naše praktické zkušenosti s fungováním na FB, zabýváme se začátečnickými chybami a doporučeními pro knihovny, které FB už mají nebo si ho chtějí pořídit. Vše ilustrujeme na příspěvcích, které jsme na našem FB použili. V článku nejprve představujeme tématiku budování značky, jaký obsah zvolit a čeho se u přispívání nejvíce držet. Dále se věnujeme používání konkrétního jazyka a doporučením, jak uchopit potřeby cílové skupiny. V druhé části předkládáme vlastní zkušenosti a dobrou, i ne tak dobrou, praxi – začátečnické chyby, omyly a první příspěvky. Naši cestu, kterou jsme se učili, jak FB používat tak, aby sloužil nejen k propagaci, ale zejména k vytvoření a udržení kontaktu s naším publikem.

Anglicky

The article presents a self-presentation of an academic library on the social network Facebook. It focuses particularly on practical recommendations – how to advertise, what language to choose and what content to post mainly. All recommendations are completed by photographs of each post and explanation why it is appropriate to present it in this way. A large part of the article refers good practice of The Central Library of the Faculty of Social Studies Masaryk University. The authors present their first experience with Facebook – they are focusing on the beginner’s mistakes and explain specifically what does and does not work. The aim of the article is to introduce a four-year presence of an academic library on Facebook and to emphasize the benefits this type of online marketing can bring.