KUNC, Josef, Zdeněk DVOŘÁK, Markéta CHALOUPKOVÁ, Zdeněk ŠILHAN, Petr ŠAŠINKA, Petr TONEV a Jaroslav MARYÁŠ. Teenageři v brněnských nákupních centrech: výsledky hlubších řízených rozhovorů nákupního chování. Online. In Klímová, V., Žítek, V. XX. Mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. Brno: Masarykova univerzita, 2017. s. 574-581. ISBN 978-80-210-8586-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-74. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teenageři v brněnských nákupních centrech: výsledky hlubších řízených rozhovorů nákupního chování
Název anglicky Teenagers in the shopping centres of Brno: The findings from structured interviews regarding shopping behavior
Autoři KUNC, Josef (203 Česká republika, garant, domácí), Zdeněk DVOŘÁK (203 Česká republika, domácí), Markéta CHALOUPKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Zdeněk ŠILHAN (203 Česká republika, domácí), Petr ŠAŠINKA (203 Česká republika, domácí), Petr TONEV (203 Česká republika, domácí) a Jaroslav MARYÁŠ (203 Česká republika, domácí)
Vydání Brno, XX. Mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. od s. 574-581, 8 s. 2017.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50402 Demography
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14560/17:00097092
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-8586-2
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-74
UT WoS 000426864500074
Klíčová slova česky teenageři; nákupní chování; nákupní centra; hlubší řízené rozhovory; Brno
Klíčová slova anglicky teenagers; shopping behaviour; shopping centres; structured interviews; Brno city
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Josef Kunc, Ph.D., učo 18338. Změněno: 30. 3. 2018 17:18.
Anotace
Cílem příspěvku je vyhodnotit, porovnat a diskutovat vybrané doplňující výsledky šetření nákupního chování a nákupních zvyklostí teenagerů pohybujících se v brněnských nákupních centrech Vaňkovka a Olympia. Použitou metodou byly hlubší řízené rozhovory provedené v prostoru obou center. Jednalo se o náhodný stratifikovaný výběr omezený věkem a studiem na brněnské střední škole. Výsledky šetření prokázaly, že mladí lidé chodí do obou nákupních center s předem jasným záměrem (typicky oděvy, obuv móda a módní doplňky), do Vaňkovky zhruba s třikrát větší frekvencí než do Olympie. Návštěvu Vaňkovky podporuje velmi dobá poloha a dostupnost, na druhé straně chybí např. více míst k odpočinku a kino. Olympia je oblíbená pro velké množství a rozmanitost obchodů, nejvíce naopak vadí velká vzdálenost od centra města.
Anotace anglicky
The paper aims to evaluate, compare and discuss selected additional findings of an investigation into the shopping habits and behaviour of teenagers in the shopping centres Vaňkovka and Olympia in Brno. The research was carried out by means of structured interviews carried out in both centres. There was a random stratified selection of respondents limited by age and contingent to attending a high school in Brno. The results of the investigation show that young people visit both shopping centres with a set goal (typically to buy clothing, shoes, or accessories) and that they visit Vaňkovka approximately three times as frequently as Olympia. Vaňkovka is advantageous for its convenient location and accessibility but lacks relaxation areas and a cinema. Olympia is popular for the large number and wide variety of shops, while the long distance from the city centre is considered its most significant drawback.
Návaznosti
MUNI/A/0976/2016, interní kód MUNázev: Metropolizační procesy přetvářející tradiční strukturu města: příklad Brněnské metropolitní oblasti
Investor: Masarykova univerzita, Metropolizační procesy přetvářející tradiční strukturu města: příklad Brněnské metropolitní oblasti, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 09:59