NOVOTNÝ, Petr a Karla BRÜCKNEROVÁ. Types of Intergenerational Learning Among Teachers. In ICET 2017, 61st World Assembly, 28.-30. 6. 2017, Brno. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Types of Intergenerational Learning Among Teachers
Název česky Typy mezigeneračního učení mezi učiteli
Autoři NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Karla BRÜCKNEROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání ICET 2017, 61st World Assembly, 28.-30. 6. 2017, Brno, 2017.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/17:00094812
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky mezigenerační učení; učitel; škola; profesní rozvoj
Klíčová slova anglicky intergenerational learning; teacher; school; professional development
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 9. 4. 2018 14:07.
Anotace
The goal of the keynote is to use micro-level analysis of intergenerational learning (IGL below) situations to develop a typology of IGL among teachers, in order to increase our understanding of individual IGL situations as well as contribute to understanding IGL among teachers as an integral phenomenon. The keynote first discusses possible approaches to IGL typology creation and then introduces a specific IGL typology based on qualitative research among basic and secondary school teachers in the Czech Republic.
Návaznosti
GA13-07234S, projekt VaVNázev: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích
Investor: Grantová agentura ČR, Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 02:36