k 2017

La place des nouvelles technologies dans l’enseignement des langues à l’Université Masaryk

POUČOVÁ, Marcela

Základní údaje

Originální název

La place des nouvelles technologies dans l’enseignement des langues à l’Université Masaryk

Název česky

The place of new technologies in language teaching at Masaryk University

Název anglicky

Místo moderních technologií ve výuce jazyků na Masarykově univerzitě

Vydání

Forum Heracles Prague 2017, 2017

Další údaje

Jazyk

francouzština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

new technologies; language teaching; e-learning

Klíčová slova anglicky

moderní technologie; výuka jazyků; e-learning

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 26. 7. 2017 15:08, Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.

Anotace

V originále

Depuis le début du Millénaire, l'Université Masaryk aspire à introduire l'utilisation des nouvelles technologies à tous les niveaux de la vie universitaire. Actuellement, tout un inventaire d'outils pédagogiques (les cours e-learning, programmes d’apprentissage, webinaires, etc.) est disponible et à la portée de tous les enseignants et tous les étudiants. Quels sont les impacts de cette tendance dans l’enseignement des langues ? Suite à la présentation et l'analyse des différents projets effectués ces dernières années, notre contribution présente non seulement les possibilités pédagogiques mais aussi leurs résultats, c’est-à-dire les travaux des étudiants dans lesquels ils présentent leur vision de l’apprentissage et de l’enseignement des langues dans l’ère du numérique.

Česky

Masarykova univerzita již od počátku milénia používá moderní počítačové technologie na všech úrovních univerzitního života. V současnosti mohou učitelé i studenti využívat celou řadu digitálních didaktických pomůcek (e-learningové kurzy, výukové počítačové programy, webináře, atd.). Příspěvěk se snaží zmapovat, jaké jsou dopady tohoto přístupu na výuku jazyků. Činí tak na základě analýzy různých projektů z posledních let a představuje nejen možnosti didaktického využití moderních technologií, ale i jejich výsledky, tzn. práce studentů, ve kterých tito představují svou vizi výuky jazyků v digitálním světě.