J 2017

Quantitative Analysis of Tourism Potential in the Czech Republic

VYSTOUPIL, Jiří, Martin ŠAUER a Ondřej REPÍK

Základní údaje

Originální název

Quantitative Analysis of Tourism Potential in the Czech Republic

Autoři

VYSTOUPIL, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Martin ŠAUER (203 Česká republika, domácí) a Ondřej REPÍK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, Mendelova univerzita v Brně, 2017, 1211-8516

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/17:00097277

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

Klíčová slova anglicky

tourism; tourism potential; economic importance of tourism; planning in tourism; functional typology of tourism
Změněno: 26. 2. 2018 15:13, Ing. Martin Šauer, Ph.D.

Anotace

V originále

On the one hand, tourism is a significantly spatially differentiated socio-economic phenomenon, bound to the attractiveness of local conditions. On the other hand, it is a sectional phenomenon which requires a high level of coordination and cooperation of all tourism stakeholders. This is the background for the practical implementation of tourism policy. The state’s conceptual activity and its institutions are irreplaceable in this respect. From this point of view, a prerequisite for quality economic-political decisions of the existence of materials and methods, which these features respect, is necessary. One of these prerequisites is a quantitative analysis of tourism potential in the Czech Republic, which should be a basis for direct and targeted state’s interventions into the improvement of public infrastructure of tourism in the area. The main purpose of the quantitative analysis of tourism potential is to objectively measure the tourism potential, i.e., to set the criteria for the evaluation of its national, regional, and local importance and consequently, conduct a comparative analysis of the tourism areas and centers of importance according to the key types of tourism. Finally, on the basis of the processed factual, statistical and cartographic information to propose functionally spatial delimitation of tourism potential.

Návaznosti

MUNI/A/1041/2015, interní kód MU
Název: Sekundární zdroje dat pro hodnocení ekonomického významu cestovního ruchu v regionech (Akronym: REGIS)
Investor: Masarykova univerzita, Sekundární zdroje dat pro hodnocení ekonomického významu cestovního ruchu v regionech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty