D 2017

Motivational simple experiments in science education

TRNA, Josef

Základní údaje

Originální název

Motivational simple experiments in science education

Název česky

Motivační jednoduché experimenty v přírodovědném vzdělávání

Autoři

TRNA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, 11. mezinárodní vědecká konference – Didaktická konference 2017, od s. 155-160, 6 s. 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00097316

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8590-9

Klíčová slova česky

cognitive motivation; science education; simple experiments

Klíčová slova anglicky

poznávací motivace; přírodovědné vzdělávání; jednoduché experimenty

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2018 13:17, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

The motivational role of school experiments in science education is still growing. Motivation in education is realized using cognitive motivational teaching techniques. Several cognitive motivational teaching techniques are based on observation and experimentation. From the pedagogical constructivist point of view it is important to develop appropriate school experiments for school practice. Presented cognitive motivational teaching techniques are based on special kinds of simple experiments such as: experiments of everyday life, entertainment-edutainment experiments, problem experiments, experiments supported by ICT etc. All presented simple experiments are developed by a use of design-based research including action research in school practice at primary and lower secondary schools.

Česky

Motivační role školních experimentů v přírodovědném vzdělávání stále roste. Motivace ve vzdělávání je realizována pomocí poznávacích motivačních výukových technik. Několik poznávacích motivačních výukových technik je založeno na pozorování a experimentování. Z hlediska pedagogického konstruktivismu je důležité vyvíjet vhodné školní experimenty pro školní praxi. Prezentované poznávací motivační výukové techniky jsou založeny na speciálních druzích jednoduchých experimentů, jako jsou: experimenty v každodenním životě, experimenty v oblasti zábavného vzdělávání, problémové experimenty, experimenty podporované ICT atd. Všechny uvedené jednoduché experimenty jsou vyvinuty pomocí výzkumu založeného na akčním výzkumu ve školní praxi na základních a nižších středních školách.