2017
Motivational simple experiments in science education
TRNA, JosefZákladní údaje
Originální název
Motivational simple experiments in science education
Název česky
Motivační jednoduché experimenty v přírodovědném vzdělávání
Autoři
TRNA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, 11. mezinárodní vědecká konference – Didaktická konference 2017, od s. 155-160, 6 s. 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00097316
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8590-9
Klíčová slova česky
cognitive motivation; science education; simple experiments
Klíčová slova anglicky
poznávací motivace; přírodovědné vzdělávání; jednoduché experimenty
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2018 13:17, Dana Nesnídalová
V originále
The motivational role of school experiments in science education is still growing. Motivation in education is realized using cognitive motivational teaching techniques. Several cognitive motivational teaching techniques are based on observation and experimentation. From the pedagogical constructivist point of view it is important to develop appropriate school experiments for school practice. Presented cognitive motivational teaching techniques are based on special kinds of simple experiments such as: experiments of everyday life, entertainment-edutainment experiments, problem experiments, experiments supported by ICT etc. All presented simple experiments are developed by a use of design-based research including action research in school practice at primary and lower secondary schools.
Česky
Motivační role školních experimentů v přírodovědném vzdělávání stále roste. Motivace ve vzdělávání je realizována pomocí poznávacích motivačních výukových technik. Několik poznávacích motivačních výukových technik je založeno na pozorování a experimentování. Z hlediska pedagogického konstruktivismu je důležité vyvíjet vhodné školní experimenty pro školní praxi. Prezentované poznávací motivační výukové techniky jsou založeny na speciálních druzích jednoduchých experimentů, jako jsou: experimenty v každodenním životě, experimenty v oblasti zábavného vzdělávání, problémové experimenty, experimenty podporované ICT atd. Všechny uvedené jednoduché experimenty jsou vyvinuty pomocí výzkumu založeného na akčním výzkumu ve školní praxi na základních a nižších středních školách.