D 2017

FYZIKÁLNÍ CVIČEBNICE aneb jak to udělat přehledněji

DREXLER, Michaela

Základní údaje

Originální název

FYZIKÁLNÍ CVIČEBNICE aneb jak to udělat přehledněji

Název česky

FYZIKÁLNÍ CVIČEBNICE aneb jak to udělat přehledněji

Název anglicky

Physical practice book or how to make it clearer

Vydání

Brno, 11. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2017 - Sborník příspěvků, od s. 37-41, 5 s. 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8590-9

Klíčová slova česky

fyzikální učebnice; eye-tracking; rozložení

Klíčová slova anglicky

physical practice book; eye-tracking; layout

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 6. 4. 2018 20:52, PhDr. Mgr. Michaela Drexler

Anotace

V originále

Tento příspěvek pojednává o učebních textech, jejich prvcích a rozložení. Na základě sběru sekundárních dat a za využití poznatků z předchozích výzkumů a učitelské praxe, poskytuje příspěvek návrh pro přehlednější uspořádání učebnice. Součástí příspěvku je popis metody oční kamery, která je v současné době tou nejsofistikovanější metodou pro evaluaci rozložení nejen učebních textů.

Anglicky

This article discusses teaching texts, their elements and their layout. Based on the collection of secondary data and the use of previous researches as well as teacher´s practice, the article provides a proposal for a better structure of textbooks. The part of the article is a description of the eye tracking method, which is currently the most sophisticated method for evaluating the layout used not only the textbooks.