BARTOŠOVÁ, Kateřina and Jan MAREŠ. Využití posterů jako aktivizující metody při výuce pedagogické psychologie: kombinované studium (POSTERS AS ACTIVATION METHOD IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY). In PhD Existence 7 (2017). 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití posterů jako aktivizující metody při výuce pedagogické psychologie: kombinované studium
Name in Czech Využití posterů jako aktivizující metody při výuce pedagogické psychologie: kombinované studium
Name (in English) POSTERS AS ACTIVATION METHOD IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
Authors BARTOŠOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan MAREŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition PhD Existence 7 (2017), 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50101 Psychology
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00097505
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) výuka psychologie; aktivizační metody výuky; postery
Keywords in English teaching psychology; posters.
Changed by Changed by: Mgr. Vojtěch Juřík, Ph.D., učo 372092. Changed: 14/2/2019 23:56.
Abstract
Tvorba posterů a jejich využití k předávání vědeckých výsledků je dnes již standartním způsobem komunikace mezi odbornou veřejností. Postery jsou také využívány jako výuková metoda přibližně od 80. let 20 století (Chute, Bank, 1983; Rosenberg, Blount, 1988; Gore, Camp, 1987; Baird, 1991; Sorensen, Boland, 1991; Fowles, 1992 a další.) Na Katedře psychologie PedF MU je této metody systematicky využíváno od roku 2008, kdy byla tvorba a prezentace posteru zařazena do výuky pedagogické psychologie a psychologie ve školní praxi. Příspěvek nabízí teoretické zakotvení práce s postery a popisuje využití této metody u specifické skupiny kombinovaných studentů učitelství i s uvedením konkrétních příkladů.
Abstract (in English)
Creating posters and using them to transfer scientific knowledge is nowadays a common way of communication between professionals. Posters have also been used as a teaching method since eighties of the twentieth century (Chute, Bank, 1983; Rosenberg, Blount, 1988; Gore, Camp, 1987; Baird, 1991; Sorensen, Boland, 1991; Fowles, 1992 and others). At the Department of Psychology at Faculty of Education, Masaryk university posters have been systematically implemented in teaching subjects of Psychology of education and School psychology since 2008. This article is focused on providing theoretical background for using posters in teaching practice and describing the use of posters with a specific group of part time students.
PrintDisplayed: 12/9/2024 15:23