MARINIČ, Peter. Metodologické kořeny didaktických problémů ve vzdělávání ekonomicky zaměřených předmětů. Online. In Jan Válek, Peter Marinič. 11. mezinárodní vědecká konference – Didaktická konference 2017. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, s. 88-93. ISBN 978-80-210-8590-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8590-2017-11.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Metodologické kořeny didaktických problémů ve vzdělávání ekonomicky zaměřených předmětů
Název česky Metodologické kořeny didaktických problémů ve vzdělávání ekonomicky zaměřených předmětů
Název anglicky Methodological roots of didactical problems in economic subjects´ education
Autoři MARINIČ, Peter (703 Slovensko, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, 11. mezinárodní vědecká konference – Didaktická konference 2017, od s. 88-93, 6 s. 2017.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00097561
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8590-9
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8590-2017-11
Klíčová slova česky ekonomie; metodologie ekonomie; didaktika; vzdělávání
Klíčová slova anglicky economics; economic methodology; didactics; education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 16. 3. 2018 13:08.
Anotace
Ve vzdělávání žáků existuje všeobecně přijatelná podoba zaměření na vzdělávání v oblasti ekonomických předmětů a jejich důležitosti v kontextu všeobecné vzdělanosti a gramotnosti. Avšak v tomto kontextu je důležitější otázka způsobu koncepce tohoto vzdělávání a její implementace do výukového procesu zejména na základních a střeních školách, která se potýká s mnoha problémy. Tyto problémy vyplývají ze samotného metodologického zaměření ekonomie jako vědy, zejména pokud ji budeme srovnávat s jinými přírodními vědami. V tomto kontextu přináší článek pohled na původ těchto didaktických problémů v samotné metodologii ekonomie jako vědy
Anotace anglicky
There are common accepted idea in focus on education of pupils in the field of economic subject and their importance and influence in the context of general education and general literacy of the population. However, the more important question is the methods of this education and its implementation to the education process, especially in the primary and secondary level of education. Those didactical problems are consequences of the methodological approach of the economics as a science itself, especially in comparison with the nature sciences. In this context, there are roots of this problems as the methodological problems of the economics itself analysed in the article
VytisknoutZobrazeno: 12. 7. 2024 12:34