SUCHÁNEK, Petr a Martin ŠTĚRBA. The Efficiency of the Value Creation Model in the Manufacturing Industry in the Czech Republic. Online. In Ing. et Ing. Lenka Janošová, Ing. Ladislava Kuchynková, Ph.D., Ing. Martin Cenek. International Scientific Conference of Business Economics Management and Marketing 2017. Proceedings of International Scientific Conference of Business Economics Management and Marketing 2017. 1. vyd. Brno: Masaryk University, 2017, s. 273-283. ISBN 978-80-210-8714-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Efficiency of the Value Creation Model in the Manufacturing Industry in the Czech Republic
Autoři SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin ŠTĚRBA (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, International Scientific Conference of Business Economics Management and Marketing 2017. Proceedings of International Scientific Conference of Business Economics Management and Marketing 2017, od s. 273-283, 11 s. 2017.
Nakladatel Masaryk University
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/17:00094938
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-8714-9
UT WoS 000432090800028
Klíčová slova anglicky value creation model; EVA ratio; financial analysis; performance; manufacturing industry
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D., učo 1544. Změněno: 24. 5. 2018 11:51.
Anotace
The subject of this article is determining the efficiency of the Value Creation Model (VCM) in the manufacturing industry in the Czech Republic. The aim of the article is to identify and compare the ability of VCM to distinguish companies creating value or destroying value in the manufacturing and food industries. VCM has been designed on the research basis of food enterprises, where its explanatory power is very good. The question then becomes: what explanatory power does it have in other sectors? To determine and compare predictive ability, VCM values will be calculated for selected companies from the manufacturing industry and on that basis enterprises will be classified as enterprises creating or destroying value or enterprises in the so-called grey zone. The EVA ratio will be also calculated for the same enterprises and used to divide them into enterprises creating and destroying value. Finally, the consensus of classification by the VCM index and EVA will be determined for enterprises within the sector and this will be compared with the level of agreement in food enterprises, which will serve as a control sample. So the efficiency of VCM within selected sectors will be determined and at the same time it will be possible to compare this efficiency between these sectors.
Návaznosti
GA16-16260S, projekt VaVNázev: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
Investor: Grantová agentura ČR, Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 23:00