ŠTĚPÁNEK, Kamil. PODOBY „NEJVĚTŠÍHO ČECHA“ V DIDAKTIZOVANÝCH MÉDIÍCH A VÝUCE DĚJEPISU. 1. vyd. Praha: Národní institut pro další vzdělávání, 2016, 19 s. ISBN 978-80-86956-96-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název PODOBY „NEJVĚTŠÍHO ČECHA“ V DIDAKTIZOVANÝCH MÉDIÍCH A VÝUCE DĚJEPISU
Název anglicky THE PICTURES OF THE "GREATEST CZECH" IN DIDACTIC MEDIA IN HISTORY TEACHING
Autoři ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Praha, 19 s. 2016.
Nakladatel Národní institut pro další vzdělávání
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Přehledové a vzdělávací texty
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00097568
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-86956-96-1
Klíčová slova anglicky Charles IV.; didactics of history; history teaching; teaching aids; medial education;
Změnil Změnil: PhDr. Kamil Štěpánek, CSc., učo 516. Změněno: 19. 4. 2018 18:40.
Anotace
Předkládaný text se zabývá tradičním „mediálním“ zájmem o Karla IV., v kontextu snah implementovat do moderního dějepisu analytické činnosti s více informačními zdroji. Zaměřuje se proto na deskripci a analýzu použitelnosti historických či současných (již didaktizovaných) médií s karlovskou tematikou. Studie přednostně sleduje náměty pro rozvoj analyticko-kritického myšlení žáků prostřednictvím didaktického členění výukových médií. Využívá strukturu edukativních médií ke komentování vhodných příkladů, aniž by usiloval o ucelené historiografické líčení obrazu tohoto panovníka.
Anotace anglicky
The presented text deals with the traditional "media" interest in Charles IV, in the context of efforts to implement analytical activities with more information sources in modern history. It therefore focuses on the description and analysis of the applicability of historical or contemporary (already didactized) media with the theme of Charles IV. The study primarily focuses on the development of analytical-critical thinking of pupils through the didactic classification of teaching media. It uses the educational media structure to comment on appropriate examples without seeking a comprehensive historiographic depiction of this monarch's image.
VytisknoutZobrazeno: 18. 7. 2024 02:26