KACHLÍK, Petr a Tatiana KIMÁKOVÁ. Pozitivní vliv institucionální výchovy na děti z nepodnětného rodinného prostředí. Online. In Informačný bulletin hlavného hygienika SR venovaný celoštátnej vedeckej konferencii XIII. Dni hygieny detí a mládeže. 1. vyd. Bratislava: Úrad verejného zdravotníctva SR, 2017. s. 8-14. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pozitivní vliv institucionální výchovy na děti z nepodnětného rodinného prostředí
Název česky Pozitivní vliv institucionální výchovy na děti z nepodnětného rodinného prostředí
Název anglicky The Positive Influence of Institutional Education on Children from a Non-Challenging Family Environment
Autoři KACHLÍK, Petr a Tatiana KIMÁKOVÁ
Vydání 1. vyd. Bratislava, Informačný bulletin hlavného hygienika SR venovaný celoštátnej vedeckej konferencii XIII. Dni hygieny detí a mládeže, od s. 8-14, 7 s. 2017.
Nakladatel Úrad verejného zdravotníctva SR
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky adaptace; dítě; návyková látka; případová studie; rodina; rozhovor; ústavní výchova; výzkum; zdraví
Klíčová slova anglicky adaptation; child; addictive substance; case study; family; interview; institutional education; research; health
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Změněno: 15. 9. 2017 18:03.
Anotace
Harmonické rodinné prostředí vytváří základní předpoklady pro bezproblémový růst a vývoj dítěte. V případě výskytu závažných rizikových faktorů v rodině a jejím okolí však tato podmínka nebývá splněna, je vážně ohroženo zdraví či dokonce život dítěte. Je třeba co nejrychleji jednat a učinit opatření v jeho zájmu. Jedním z nich je i odejmutí dítěte z rodiny a umístění na různě dlouhou dobu do institucionální péče. Byl uskutečněn kvalitativně laděný výzkum v prostředí dětského domova. Pomocí strukturovaných rozhovorů byli osloveni čtyři informanti, bylo rovněž využito techniky volného pozorování a případové studie. Bylo zjištěno, že zásadní vliv na psychickou a sociální zanedbanost má rodina. Ústavní výchova se snaží tyto negativní vlivy minimalizovat a děti dobře připravit na vstup do samostatného života.
Anotace anglicky
A harmonious family environment creates the basic prerequisites for a child's growth and development. However, if there are serious risk factors in the family and its surroundings, this condition is not met, the health or even the life of the child is seriously compromised. It is necessary to act as quickly as possible and to take action in his interest. One of them is the removal of the child from the family and the placement for institutional care for various periods of time. Qualitative research has been carried out in the children's home environment. Four informants were approached by structured interviews, free observation techniques and case studies were also used. It has been found that the family has a major influence on the psychological and social neglect. Constitutional education seeks to minimize these negative influences and prepare children well to enter into independent life.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 04:16