Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup
ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 119 s. ISBN 978-80-210-8662-3. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup |
Název anglicky | Digital Information Curatorship as a Universal Educational Approach |
Autoři | ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Vydání první. Brno, 119 s. 2017. |
Nakladatel | Masarykova univerzita |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Odborná kniha |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | tištěná verze "print" |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/17:00097598 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
ISBN | 978-80-210-8662-3 |
Klíčová slova česky | digitální kurátorství; PLE; vzdělávání |
Klíčová slova anglicky | digital curatorship; PLE; education |
Štítky | rivok |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnil: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Změněno: 19. 11. 2021 16:18. |
Anotace |
---|
Kniha se věnuje tématu digitálního informačního kurátorství, které studuje v kontextu konektivistické a konstruktivistické výuky. Toto téma ukazuje jako zásadní pedagogický přistup, který umožňuje vzdělávání s vyšší mírou participace studentů, jejich autonomii, ale také lepší diferenci vzdělávacího obsahu. Téma digitálního informačního kurátorství kniha zařazuje také do kontextu informační vědy, andragogiky, digitálních knihoven a dalších souvisejících témat. Úvodní teoretické vymezení postupně přechází do oblasti konkrétních vzdělávacích doporučení. Od knihovnického pojetí tak postupně přechází v univerzální edukační přístup. |
Anotace anglicky |
---|
The book focuses on the topic of digital information curatorship, which it studies in the context of connectivistic and constructivist teaching. This topic shows as a fundamental pedagogical approach, which allows for a higher level of student participation, their autonomy, but also a better differentiation of educational content. The topic of digital information curatorship is also included in the context of information science, andragogy, digital libraries and other related topics. From the initial theoretical definition, it gradually goes into the field of specific educational recommendations. From the library concept, it gradually translates into a universal educational approach. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1114/2016, interní kód MU | Název: Design Thinking Action Lab 2017: informační chování a aplikovaný design (Akronym: DISRI) |
Investor: Masarykova univerzita, Design Thinking Action Lab 2017: informační chování a aplikovaný design, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 28. 9. 2024 02:54