k 2017

Digitální technologie v životě žáků pohledem empirického výzkumu

ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Ondřej BÁRTA, Klára ZÁLESKÁ, Kristýna VLČKOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Digitální technologie v životě žáků pohledem empirického výzkumu

Name (in English)

Digital technologies in the lives of students from the perspective of empirical research

Authors

ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Libor JUHAŇÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ondřej BÁRTA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Klára ZÁLESKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kristýna VLČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

XXV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 13.-15. 9. 2017, Hradec Králové, 2017

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/17:00100722

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

digitální technologie; žák; formální a informální učení; škola; rodina; virtuální prostředí; výzkum

Keywords in English

digital technologies; student; formal and informal learning; school; family; virtual environment; research

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 15/4/2019 10:16, Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.

Abstract

V originále

Hlavním cílem příspěvku je popsat, vysvětlit a interpretovat dosavadní výsledky empirického výzkumu, který se zaměřuje na role digitálních technologií v životě dnešních (patnáctiletých) žáků. Sekundárním cílem příspěvku je představení nového výzkumného projektu s názvem Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů (podporován GAČR, č. p. 17-06152S). Tento projekt se zaměřuje na digitální technologie a to jakými způsoby vstupují do každodenního života a učení žáků, v různých kontextech a v různých prostředích. Náš výzkum ukazuje, že škola sehrává důležitou úlohu v osvojování dovedností využívat ICT v různých životních situacích. Výsledky ale také naznačují význam mimoškolního prostředí, které hraje roli nejen při samotném osvojování, ale také v dalším rozvoji schopností a dovedností využívat ICT. Výsledky výzkumů rovněž upozorňují na nevyužitý potenciál ICT ve vzdělávání, ale i na potenciální hrozby, které přináší ICT do života žáků. Příliš ovšem nevíme o „životě“ a aktivitách žáků ve virtuálním prostředí.

Links

GA17-06152S, research and development project
Name: Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů
Investor: Czech Science Foundation