k 2017

Digitální technologie v životě žáků pohledem empirického výzkumu

ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Ondřej BÁRTA, Klára ZÁLESKÁ, Kristýna VLČKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Digitální technologie v životě žáků pohledem empirického výzkumu

Název anglicky

Digital technologies in the lives of students from the perspective of empirical research

Autoři

ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Libor JUHAŇÁK (203 Česká republika, domácí), Ondřej BÁRTA (203 Česká republika, domácí), Klára ZÁLESKÁ (203 Česká republika, domácí) a Kristýna VLČKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

XXV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 13.-15. 9. 2017, Hradec Králové, 2017

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/17:00100722

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

digitální technologie; žák; formální a informální učení; škola; rodina; virtuální prostředí; výzkum

Klíčová slova anglicky

digital technologies; student; formal and informal learning; school; family; virtual environment; research

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 4. 2019 10:16, Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.

Anotace

V originále

Hlavním cílem příspěvku je popsat, vysvětlit a interpretovat dosavadní výsledky empirického výzkumu, který se zaměřuje na role digitálních technologií v životě dnešních (patnáctiletých) žáků. Sekundárním cílem příspěvku je představení nového výzkumného projektu s názvem Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů (podporován GAČR, č. p. 17-06152S). Tento projekt se zaměřuje na digitální technologie a to jakými způsoby vstupují do každodenního života a učení žáků, v různých kontextech a v různých prostředích. Náš výzkum ukazuje, že škola sehrává důležitou úlohu v osvojování dovedností využívat ICT v různých životních situacích. Výsledky ale také naznačují význam mimoškolního prostředí, které hraje roli nejen při samotném osvojování, ale také v dalším rozvoji schopností a dovedností využívat ICT. Výsledky výzkumů rovněž upozorňují na nevyužitý potenciál ICT ve vzdělávání, ale i na potenciální hrozby, které přináší ICT do života žáků. Příliš ovšem nevíme o „životě“ a aktivitách žáků ve virtuálním prostředí.

Návaznosti

GA17-06152S, projekt VaV
Název: Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů
Investor: Grantová agentura ČR, Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů