SEDLÁČKOVÁ, Jana. Vzájemná očekávání matek a učitelek dětí 1. tříd ohledně spolupráce na rozvoji jejich čtenářské gramotnosti. In Konference ČAPV 2017, Pedagogická fakulta Univerzity v Hradci Králové, 13.-14. 9. 2017. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vzájemná očekávání matek a učitelek dětí 1. tříd ohledně spolupráce na rozvoji jejich čtenářské gramotnosti
Název anglicky Mutual Expectations of Mothers and Teachers of First Graders in Their Cooperation in Children's Reading Literacy Development
Autoři SEDLÁČKOVÁ, Jana.
Vydání Konference ČAPV 2017, Pedagogická fakulta Univerzity v Hradci Králové, 13.-14. 9. 2017, 2017.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky spolupráce rodiny a školy; čtenářská gramotnost; očekávání rodičů; očekávání učitelů; domácí příprava do čtení; 1. ročník ZŠ
Klíčová slova anglicky family-school cooperation; reading literacy; parental expectations; teachers' expectations; reading homework; first grade
Štítky domácí příprava do čtení, očekávání rodičů, očekávání učitelů, první ročník ZŠ, rivok, spolupráce rodiny a školy, čtenářská gramotnost
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 4. 4. 2018 16:26.
Anotace
Cílem příspěvku bylo nastínit závěry plynoucí z předběžné analýzy dat týkajících se vzájemných očekávání matek a učitelek ohledně spolupráce na rozvoji počáteční čtenářské gramotnosti. Na základě analýzy hloubkových polostrukturovaných s 10 matkami a 2 učitelkami dětí 1. tříd ZŠ lze říci, že: Část domácí přípravy do čtení, zadávaná dětem ve 2. pololetí, je prezentována spíše ve formě doporučení, než jako povinný domácí úkol. Matky toto povinně-dobrovolné nastavení vnímají s jeho výhodami i nevýhodami. Na jednu stranu by si občas přály více povinných domácích úkolů do čtení, na druhou stranu přiznávají, že i přes původní snahu denně s dítětem číst nezvládají toto doporučení ve 2. pololetí naplňovat. S učitelkami se však shodují na tom, že hlavním úkolem školy v rozvoji čtenářské gramotnosti je výuka techniky čtení, zatímco rodina by měla podpořit kladný vztah dítěte ke čtení a knihám.
Anotace anglicky
Aim of this contribution is to outline the first results emerging from the analysis of particular data addressing issues on maternal and techers' expectations about mutual cooperation in early reading literacy development. Analysis of the in-depth semi-structured interviews with 10 mothers and 2 teacher of first graders seems to show that: Part of the reading homework in the 2nd half of the year is presented rather in form of reccomendations than compulsory tasks. Mothers perceive this setting with its advantages and disadvantages. On one had they would wish for more compulsory homework, on the other they admit that despite of their effort during the 1st half of the year to read with their children every day, they cannot fulfill the task in the 2nd half of the year. They agree with teachers that the main task of school is to teach the reading technique, while they should support children's positive relationship to reading and books.
Návaznosti
MUNI/A/0960/2016, interní kód MUNázev: Procesy učení v různých sociálních prostředích
Investor: Masarykova univerzita, Procesy učení v různých sociálních prostředích, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
Sbornik-anotaci-CAPV-web.pdf Licence Creative Commons  Verze souboru Sedláčková, J. 21. 10. 2017

Vlastnosti

Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1393110/Sbornik-anotaci-CAPV-web.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1393110/Sbornik-anotaci-CAPV-web.pdf
Adresa do Správce
https://is.muni.cz/auth/publication/1393110/Sbornik-anotaci-CAPV-web.pdf?info
Ze světa do Správce
https://is.muni.cz/publication/1393110/Sbornik-anotaci-CAPV-web.pdf?info
Vloženo
So 21. 10. 2017 10:46, Mgr. Jana Sedláčková, DiS.

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
  • osoba Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124
  • osoba Mgr. Jana Sedláčková, DiS., učo 321110
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124
  • osoba Mgr. Jana Sedláčková, DiS., učo 321110
Atributy
 

Sbornik-anotaci-CAPV-web.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1393110/Sbornik-anotaci-CAPV-web.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1393110/Sbornik-anotaci-CAPV-web.pdf
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
1,9 MB
Hash md5
22b5e68d79997182c392630056d5e890
Vloženo
So 21. 10. 2017 10:46

Sbornik-anotaci-CAPV-web.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1393110/Sbornik-anotaci-CAPV-web.txt
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1393110/Sbornik-anotaci-CAPV-web.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
368,2 KB
Hash md5
b1c7523485a7aa0fc6dc31dd33b7ed0b
Vloženo
So 21. 10. 2017 10:48
Vytisknout
Nahlásit neoprávněně vložený soubor Zobrazeno: 19. 7. 2024 03:55