Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1393148, author = {Majcík, Martin}, article_location = {Brno}, article_number = {3}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2017-3-9}, keywords = {classroom discourse; communication structure; circular classroom arrangement; discussion circle; ethics education; discussion; dialogue}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {Komunikační struktury v kruhovém uspořádání školní třídy v semináři etické výchovy}, url = {http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1661}, volume = {22}, year = {2017} }
TY - JOUR ID - 1393148 AU - Majcík, Martin PY - 2017 TI - Komunikační struktury v kruhovém uspořádání školní třídy v semináři etické výchovy JF - Studia paedagogica VL - 22 IS - 3 SP - 159-176 EP - 159-176 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - classroom discourse KW - communication structure KW - circular classroom arrangement KW - discussion circle KW - ethics education KW - discussion KW - dialogue UR - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1661 L2 - http://hdl.handle.net/11222.digilib/137159 N2 - Předložená studie se zabývá komunikačními strukturami ve výuce etické výchovy, jež probíhá v kruhovém uspořádání školní třídy. Komunikační struktura představuje ucelený sled komunikačních výměn mezi účastníky výuky, který vykazuje určitou tematickou a časovou ohraničenost. Definice struktury tedy ilustruje uspořádání komunikačních promluv a tok komunikace v pozorované výuce. Kvalitativní výzkumné šetření bylo realizováno na dvou vybraných gymnáziích, které pro žáky třetího ročníku nabízí volitelný seminář etické výchovy. Použití tzv. diskusního kruhu v daných seminářích je založeno na rozhodnutí učitelů, kteří absolvovali specializační studium zaměřené na výuku etické výchovy. Pro sběr dat byla zvolena metoda pozorování s pořízením videonahrávek, jež byla doplněna rozhovory s učiteli. Na základě získaných dat jsou v článku představeny celkem čtyři komunikační struktury, jež se ve výuce v kruhu vyskytují. Zatímco první dvě představené struktury mají dyadický charakter, zbylé dvě můžeme označit jako struktury diskusní. Výsledky budou představeny v kontextu specifik kruhového uspořádání a také cílů kladených na výuku etické výchovy. ER -
MAJCÍK, Martin. Komunikační struktury v kruhovém uspořádání školní třídy v semináři etické výchovy. \textit{Studia paedagogica}. Brno: Masarykova univerzita, 2017, roč.~22, č.~3, s.~159-176. ISSN~1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2017-3-9.
|