2015
Moduly s experimenty v badatelsky orientovaném přírodovědném vzdělávání
TRNA, Josef a Eva TRNOVÁZákladní údaje
Originální název
Moduly s experimenty v badatelsky orientovaném přírodovědném vzdělávání
Název anglicky
Modules experiment in inquiry-based science education
Autoři
TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 133 s. 2015
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-7577-1
Štítky
Změněno: 24. 10. 2017 15:19, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání (IBSE) je považováno za významnou inovační výukovou strategii v přírodovědném vzdělávání. Teoretické zásady IBSE jsou již stanoveny. Je však třeba vyvinout výukové technologie, materiály a pomůcky. Vhodnou výukovou metodou v rámci IBSE jsou IBSE moduly, které mají didaktickou strukturu. Jejich jádrem je scenário, které motivuje žáky k bádání. Tato výuková metoda byla vyvinuta v rámci evropského projektu PROFILES, na kterém se autoři podíleli. Kniha prezentuje výsledky výzkumu IBSE v českém prostředí a jsou zde uvedeny ukázky konkrétních IBSE modulů.
Anglicky
Inquiry-based science education (IBSE) is considered an important innovative teaching strategy in science education. Theoretical principles of IBSE are set. However, it is necessary to develop educational technologies, materials and tools. Appropriate teaching method within the IBSE is the IBSE module. These modules have a didactic structure. Their core is the scenario that motivates students to inquiry. This teaching method was developed within the European project PROFILES, in which the authors participate. The book presents research results of IBSE in the Czech environment. Specific examples of IBSE modules are presented.