B 2015

Moduly s experimenty v badatelsky orientovaném přírodovědném vzdělávání

TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ

Základní údaje

Originální název

Moduly s experimenty v badatelsky orientovaném přírodovědném vzdělávání

Název anglicky

Modules experiment in inquiry-based science education

Autoři

TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ

Vydání

1. vyd. Brno, 133 s. 2015

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-7577-1

Štítky

Změněno: 24. 10. 2017 15:19, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání (IBSE) je považováno za významnou inovační výukovou strategii v přírodovědném vzdělávání. Teoretické zásady IBSE jsou již stanoveny. Je však třeba vyvinout výukové technologie, materiály a pomůcky. Vhodnou výukovou metodou v rámci IBSE jsou IBSE moduly, které mají didaktickou strukturu. Jejich jádrem je scenário, které motivuje žáky k bádání. Tato výuková metoda byla vyvinuta v rámci evropského projektu PROFILES, na kterém se autoři podíleli. Kniha prezentuje výsledky výzkumu IBSE v českém prostředí a jsou zde uvedeny ukázky konkrétních IBSE modulů.

Anglicky

Inquiry-based science education (IBSE) is considered an important innovative teaching strategy in science education. Theoretical principles of IBSE are set. However, it is necessary to develop educational technologies, materials and tools. Appropriate teaching method within the IBSE is the IBSE module. These modules have a didactic structure. Their core is the scenario that motivates students to inquiry. This teaching method was developed within the European project PROFILES, in which the authors participate. The book presents research results of IBSE in the Czech environment. Specific examples of IBSE modules are presented.