C 2017

Re-co(r)ding the Scene of the Crime. Processing the Ontology of Dissapearance

HORÁKOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Re-co(r)ding the Scene of the Crime. Processing the Ontology of Dissapearance

Název česky

Zaznamenávat místo činu. Zpracovávat ontologii mizení

Autoři

HORÁKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Hildesheim-Zürich-New York, Fluid Access : Archiving Performance-Based Arts, od s. 167-180, 14 s. Hochschule für Musik und Theater "Felix Mendelssohn Bartholdy" Leipzig Schriften / Publication Series 12, 2017

Nakladatel

Georg Olms Verlag

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

60400 6.4 Arts

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/17:00098173

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-3-487-15476-3

Klíčová slova česky

historiografie situovaná v čase; historiografie situovaná v prostoru; media-performance; Proces

Klíčová slova anglicky

time based historigraphy; space based historiography; media-performance; The Trial

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 4. 2018 08:55, doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D.

Anotace

V originále

Current debates on media-performance relationship challenge an ability of documentary materials, like photographs, video, film, props, scores, scripts or reviews, to provide a true and an authentic evidence of live events and thus to contribute to our knowledge of historical live arts in general. Another quite recent tendency in media-performance discourse has been led by the belief in an ability of re-enactments of historical performances to overcome limits of inevitably mediated (second-hand) quality of our experience of the historical live arts. The paper 1) contributes to the discourse by a critical overview of certain strategies of transparent mediation of live performance historiography. And 2) it is a report on the experiment on theatre performance’s live-reco(r)ding and real-time transformation. The purpose of the experiment was to challenge the traditional time-based historiography (with its categories of past-present-future) by space-based digital historiography (with its categories of real-time processing, and endless interpretations).

Česky

Současné debaty o vztahu médií a performance zpochybňují schopnost dokumentárních materiálů, jako fotografie, video, film, rekvizity, scénáře nebo recenze, poskytovat pravdivé a autentické důkazy živých událostí, a tedy přispívat k našemu poznání historických živých umění obecně. Jiná nedávná tendence v diskurzu kolem médií a performance byla spojena s vírou v schopnost znovu-provedení historických performancí překonat omezení nutně zprostředkované (mediované) zkušenosti historických performancí. Studie je příspěvkem do této diskuse kritickým přehledem strategií transparentní mediace živých performancí. Současně se jedná o zprávu o experimentu s živým záznamem živého performance a jeho transformací v reálném čase. Cílem experimentu bylo prozkoumat alternativu k tradiční, v čase situované historiografii (s kategoriemi minulost-přítomnost-budoucnost), v podobě v prostoru situované historiografie (založené na kategoriích zpracování v reálném čase a nekonečné interpretaci).

Návaznosti

MUNI/A/1055/2016, interní kód MU
Název: Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část IV.
Investor: Masarykova univerzita, Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část IV., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty