SEDLÁČEK, Marek. Hudební preference mládeže ve světle hudebně sociologických výzkumů Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity (2012-2017). In Visegrádská doktorandská konference Teorie a praxe hudební výchovy V (9.-10.11. 2017, MŠMT, Karmelitská 7, Praha). 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hudební preference mládeže ve světle hudebně sociologických výzkumů Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity (2012-2017)
Název česky Hudební preference mládeže ve světle hudebně sociologických výzkumů Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity (2012-2017)
Název anglicky Musical preferences of youth in the light of musical sociological research of the Faculty of Education of Masaryk University (2012-2017)
Autoři SEDLÁČEK, Marek (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Visegrádská doktorandská konference Teorie a praxe hudební výchovy V (9.-10.11. 2017, MŠMT, Karmelitská 7, Praha), 2017.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00098217
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky hudební preference; artificiální hudba; receptivní výchova; soudobá hudba; populární hudba; hudební výchova; poslech hudby
Klíčová slova anglicky musical preference; classical music; receptive education; contemporary music; popular music; music education; music listening
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 15. 3. 2018 09:00.
Anotace
Autor ve svém příspěvku prezentuje výsledky rozsáhlých hudebně sociologických výzkumů, které provedla Katedra hudební výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v posledních šesti letech, na jejichž pozadí byla testována také efektivnost všeobecné hudební výchovy na ZŠ a SŠ. V této souvislosti se zamýšlí nad současným stavem školní hudební výchovy a jejími důležitými úkoly z hlediska receptivní výchovy.
Anotace anglicky
The author presents in his contribution the results of the extensive musical sociological researches conducted by the Department of Music at the Faculty of Education of Masaryk University in the last six years, which also tested the effectiveness of general music education at elementary and secondary schools. In this context, he contemplates the current state of school music education and its important objectives in terms of receptive education.
Návaznosti
MUNI/A/1201/2016, interní kód MUNázev: Využívání multimédií v hudební výchově na ZŠ a SŠ - stav v roce 2017
Investor: Masarykova univerzita, Využívání multimédií v hudební výchově na ZŠ a SŠ - stav v roce 2017, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 18:21