2017
Analýza ukazatelů výkonové motivace u studentů sportovního gymnázia
KRÁLÍKOVÁ, JitkaZákladní údaje
Originální název
Analýza ukazatelů výkonové motivace u studentů sportovního gymnázia
Název česky
Analýza ukazatelů výkonové motivace u studentů sportovního gymnázia
Název anglicky
The analysis of indicators of achievement motivation of students in sports gymnasium
Autoři
KRÁLÍKOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Studia sportiva, Masarykova univerzita, 2017, 1802-7679
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14510/17:00098352
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
Klíčová slova česky
výkonová motivace; sport; studenti sportovního gymnázia
Klíčová slova anglicky
achievement motivation; sport; sports grammer school students
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 16. 4. 2018 15:42, Mgr. Pavlína Roučová, DiS.
V originále
Výkonová motivace je součástí každého výkonu, nejenom sportovního. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaké jsou ukazatele výkonové motivace u studentů sportovního gymnázia a dále je srovnat s ukazateli běžné populace, mezi muži a ženami, mezi nejmladšími a nejstaršími ročníky a v typech vykonávaných sportů. Pro zjištění výkonové motivace byl použit standardizovaný dotazník motivace výkonu (D-M-V). Výsledkem práce je zjištění, že studenti sportovního gymnázia mají průměrnou výkonovou motivaci, nejvyšší motivační úroveň ze sportů vykazuje atletika, u mužů a u žen je stejná výkonová motivace, nejmladší ročníky vykazují nižší úroveň výkonové motivace oproti nejstarším ročníkům. Přínos výzkumu je především pro vedení sportovního gymnázia, které může zkvalitnit výuku studentům u méně motivovaných sportů. Dále pro rodiče dětí, kteří se rozhodují, zda zvolit sport z nabídky školy anebo individuální. Rovněž trenéři a učitelé tělesné výchovy mohou ve své profesi využít poznatku, že výkonová motivace je u obou pohlaví stejná, a tudíž mohou používat stejné motivační metody.
Anglicky
Achievement motivation is part of every performance, not just in sport. The aim was to find out what the average indicators of achievement motivation of students in sports gymnasium are and compare them with indicators of the general population, between men and women, between the youngest and oldest classes and types of sports played. For the measurement of achievement motivation has been used a standardized questionnaire achievement motivation (D-M-V). The results found that the achievement motivation among students of sports gymnasium is the average, we can find the highest motivation in athletics, achievement motivation of men and women is the same, the youngest classes show a lower level of achievement motivation compared to the oldest classes. Utility of the research is mainly for directing sports gymnasium that can improve teaching less motivated sports. Also for parents deciding between a sport offered by school or by an individual. Trainers and PE (physical education) teachers can make use in their job of the fact that achievement motivation is the same on both sexes, and they can use the same motivational methods.