J 2017

Models of Professional Employment of the Graduates of Brno Museology in Cultural Institutions

JAGOŠOVÁ, Lucie a Otakar KIRSCH

Základní údaje

Originální název

Models of Professional Employment of the Graduates of Brno Museology in Cultural Institutions

Název česky

Modely profesního uplatnění absolventů brněnské muzeologie v kulturních institucích

Autoři

JAGOŠOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí) a Otakar KIRSCH (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Museologica Brunensia, Brno, Masarykova univerzita, 2017, 1805-4722

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/17:00098353

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

muzeologie; univerzitní výuka; Brno; absolventi; profesní uplatnění; výzkumné šetření

Klíčová slova anglicky

museology; university teaching; Brno; graduates; professional employment; research

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 3. 2018 13:44, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

The successful implementation of study disciplines at universities is closely linked with the continuous revising and modulating of study curricula that should reflect both the development of theory in a particular discipline and the specialist requirements of practice, as well as the verification of the graduates’ employment. These trends can be studied, among other things, on the museology and museography branches of tertiary education. The article, centred on museum studies at Masaryk University, Brno, presents the concept and conclusions of combined research carried out in 2016/2017 as a follow-up to curriculum changes. It analyses the influence of the study of museology in Brno on the professional careers of the graduates of one year of distance learning, how it affected their lives and shaped their careers.

Česky

S uspokojivou realizací univerzitních studijních oborů úzce souvisí průběžné revize a remodulace kurikula studia, odpovídající vývoji oborové teorie i odborným požadavkům praxe, a ověřování uplatnění vlastních absolventů. To můžeme sledovat také na muzeologických a muzeografických oborech terciárního vzdělávání. Článek, zaměřený na obor muzeologie na brněnské Masarykově univerzitě, představuje koncept a závěry smíšené výzkumné sondy realizované 2016/2017 v návaznosti na předchozí kurikulární změny. Sleduje, jaký vliv mělo studium muzeologie v Brně na profesní dráhu jejích absolventů – jednoho ročníku dálkového studia – za jakých okolností vstoupilo do jejich života a jaké dopady vneslo do jejich kariéry.

Návaznosti

MUNI/A/0871/2016, interní kód MU
Název: Archeologické terénní prospekce, exkavace, dokumentace a muzejní prezentace VI
Investor: Masarykova univerzita, Archeologické terénní prospekce, exkavace, dokumentace a muzejní prezentace VI, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty