2017
Models of Professional Employment of the Graduates of Brno Museology in Cultural Institutions
JAGOŠOVÁ, Lucie a Otakar KIRSCHZákladní údaje
Originální název
Models of Professional Employment of the Graduates of Brno Museology in Cultural Institutions
Název česky
Modely profesního uplatnění absolventů brněnské muzeologie v kulturních institucích
Autoři
JAGOŠOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí) a Otakar KIRSCH (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Museologica Brunensia, Brno, Masarykova univerzita, 2017, 1805-4722
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/17:00098353
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
muzeologie; univerzitní výuka; Brno; absolventi; profesní uplatnění; výzkumné šetření
Klíčová slova anglicky
museology; university teaching; Brno; graduates; professional employment; research
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 3. 2018 13:44, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
The successful implementation of study disciplines at universities is closely linked with the continuous revising and modulating of study curricula that should reflect both the development of theory in a particular discipline and the specialist requirements of practice, as well as the verification of the graduates’ employment. These trends can be studied, among other things, on the museology and museography branches of tertiary education. The article, centred on museum studies at Masaryk University, Brno, presents the concept and conclusions of combined research carried out in 2016/2017 as a follow-up to curriculum changes. It analyses the influence of the study of museology in Brno on the professional careers of the graduates of one year of distance learning, how it affected their lives and shaped their careers.
Česky
S uspokojivou realizací univerzitních studijních oborů úzce souvisí průběžné revize a remodulace kurikula studia, odpovídající vývoji oborové teorie i odborným požadavkům praxe, a ověřování uplatnění vlastních absolventů. To můžeme sledovat také na muzeologických a muzeografických oborech terciárního vzdělávání. Článek, zaměřený na obor muzeologie na brněnské Masarykově univerzitě, představuje koncept a závěry smíšené výzkumné sondy realizované 2016/2017 v návaznosti na předchozí kurikulární změny. Sleduje, jaký vliv mělo studium muzeologie v Brně na profesní dráhu jejích absolventů – jednoho ročníku dálkového studia – za jakých okolností vstoupilo do jejich života a jaké dopady vneslo do jejich kariéry.
Návaznosti
MUNI/A/0871/2016, interní kód MU |
|