D 2017

How Knowledge from Customers Affects Product Design and Process Management: Initial Evidence from Systematic Literature Review

KRČÁL, Michal a Radoslav ŠKAPA

Základní údaje

Originální název

How Knowledge from Customers Affects Product Design and Process Management: Initial Evidence from Systematic Literature Review

Autoři

KRČÁL, Michal (203 Česká republika, garant, domácí) a Radoslav ŠKAPA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, Proceedings of the International Scientific Conference of Business Economics, Management and Marketing, od s. 138-148, 11 s. 2017

Nakladatel

Masaryk University

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14560/17:00095190

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-210-8714-9

UT WoS

000432090800015

Klíčová slova anglicky

customer satisfaction; reverse flows; continuous improvement; literature review

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2019 16:00, Ing. Mgr. Michal Krčál, Ph.D.

Anotace

V originále

The goal of this paper is to report the initial evidence from an ongoing systematic literature review that focuses on the use of knowledge from customers. This article shows how the knowledge from customers affects the intersections of two disciplines: product (re)design and business process management (process optimization). We are using part of the data from a vast ongoing literature review that analyses the content of research articles that investigated how is any form of information or knowledge used for or within product design or business process management. The results of the content analysis show that not much research is focusing on the concept of using knowledge from customers in the two disciplines. Therefore, we are concluding with suggestions and directions for further research.

Návaznosti

GA16-16260S, projekt VaV
Název: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
Investor: Grantová agentura ČR, Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování