2017
Interdisciplinární přístup v rané logopedické intervenci
BYTEŠNÍKOVÁ, IlonaZákladní údaje
Originální název
Interdisciplinární přístup v rané logopedické intervenci
Název česky
Interdisciplinární přístup v rané logopedické intervenci
Název anglicky
Interdisciplinary approach in early speech therapy intervention
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, 262 s. 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-8659-3
Klíčová slova česky
raná logopedická intervence; dítě raného věku; vývoj řeči a jazykových schopností; včasná diagnostika; screeningové vyšetření; opožděný vývoj řeči; narušený vývoj řeči; interdisciplinární spolupráce
Klíčová slova anglicky
Early speech therapy intervention; Early childhood; Speech and language skills development;,Early diagnostics; Screening; Delayed speech development; Disrupted speech development; Interdisciplinary collaboration
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 11. 2017 14:50, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Monografie se zabývá vysoce aktuální problematikou rané logopedické intervence v širších souvislostech. Publikace reflektuje na současný trend užívaný především v zahraničí, který se snažíme prosadit i v našich podmínkách – včasný záchyt dětí s opožděným/narušeným vývojem řeči, identifikaci deficitů ve vývoji komunikační schopnosti a včasné zahájení stimulace vývoje řeči a jazykových schopností. V publikaci jsou uvedeny závěry výzkumných šetření, jejichž hlavním cílem bylo analyzovat aktuální situaci v oblasti intervence u dítěte s deficity ve vývoji řeči a jazykových schopností v raném věku z pohledu zainteresovaných odborníků. Ambicí publikace je upozornit na potřebu vzájemné spolupráce a jednotnosti v doporučovaných postupech při intervenci u těchto dětí z pozice pediatrů, logopedů, foniatrů, psychologů, předškolních pedagogů a v případě potřeby dalších odborníků.
Anglicky
The monograph deals with highly current issue of early speech therapy intervention in wider perspective. The paper reflects contemporary foreign trends which are planned to be applied in the Czech Republic. These trends include early identification of children with delayed/disrupted speech development, identification of deficits in communication skills development and early stimulation of speech development and language abilities. In the monograph the results of research surveys are stated. The aim of research surveys was to analyse contemporary situation in the field of intervention for children with speech and language skills deficits at an early age from the point of view of interested professionals. The ambition of the monograph is to highlight the need for mutual cooperation and consistency in the recommended procedures for the intervention in these children from the position of paediatricians, speech therapists, phoniatrics, psychologists, preschool educators and other experts if needed.