B 2017

Interdisciplinární přístup v rané logopedické intervenci

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona

Základní údaje

Originální název

Interdisciplinární přístup v rané logopedické intervenci

Název česky

Interdisciplinární přístup v rané logopedické intervenci

Název anglicky

Interdisciplinary approach in early speech therapy intervention

Vydání

1. dotisk 1. vyd. Brno, 262 s. 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-8659-3

Klíčová slova česky

raná logopedická intervence; dítě raného věku; vývoj řeči a jazykových schopností; včasná diagnostika; screeningové vyšetření; opožděný vývoj řeči; narušený vývoj řeči; interdisciplinární spolupráce

Klíčová slova anglicky

Early speech therapy intervention; Early childhood; Speech and language skills development;,Early diagnostics; Screening; Delayed speech development; Disrupted speech development; Interdisciplinary collaboration

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 11. 2017 14:53, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Monografie se zabývá vysoce aktuální problematikou rané logopedické intervence v širších souvislostech. Publikace reflektuje na současný trend užívaný především v  zahraničí, který se snažíme prosadit i v našich podmínkách – včasný záchyt dětí s opožděným/narušeným vývojem řeči, identifikaci deficitů ve vývoji komunikační schopnosti a včasné zahájení stimulace vývoje řeči a jazykových schopností. V publikaci jsou uvedeny závěry výzkumných šetření, jejichž hlavním cílem bylo analyzovat aktuální situaci v oblasti intervence u dítěte s deficity ve vývoji řeči a jazykových schopností v raném věku z pohledu zainteresovaných odborníků. Ambicí publikace je upozornit na potřebu vzájemné spolupráce a jednotnosti v doporučovaných postupech při intervenci u těchto dětí z pozice pediatrů, logopedů, foniatrů, psychologů, předškolních pedagogů a v případě potřeby dalších odborníků.

Anglicky

The monograph deals with highly current issue of early speech therapy intervention in wider perspective. The paper reflects contemporary foreign trends which are planned to be applied in the Czech Republic. These trends include early identification of children with delayed/disrupted speech development, identification of deficits in communication skills development and early stimulation of speech development and language abilities. In the monograph the results of research surveys are stated. The aim of research surveys was to analyse contemporary situation in the field of intervention for children with speech and language skills deficits at an early age from the point of view of interested professionals. The ambition of the monograph is to highlight the need for mutual cooperation and consistency in the recommended procedures for the intervention in these children from the position of paediatricians, speech therapists, phoniatrics, psychologists, preschool educators and other experts if needed.