OŠKRDALOVÁ, Gabriela. Internet shopping in the Czech Republic with the focus on the internet shopping frequency of consumers. In Proceedings of the 14th International scientific conference: European Financial Systems 2017, Part 2. Brno: Masaryk University, 2017, s. 125-134. ISBN 978-80-210-8609-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Internet shopping in the Czech Republic with the focus on the internet shopping frequency of consumers
Autoři OŠKRDALOVÁ, Gabriela (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Proceedings of the 14th International scientific conference: European Financial Systems 2017, Part 2, od s. 125-134, 10 s. 2017.
Nakladatel Masaryk University
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50206 Finance
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/17:00098478
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-8609-8
UT WoS 000418110800015
Klíčová slova anglicky e-commerce; e-shops; internet; internet shopping; internet shopping frequency
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 17. 4. 2019 14:14.
Anotace
The internet shopping has been developing not only all over the world but in the Czech Republic too in the last years and it is possible to expect a future expansion. The aim of this paper is to describe the development of the internet shopping in the Czech Republic with the focus on the internet shopping frequency of consumers and introduce and interpret results of own quantitative research focused on knowledge, skills and behaviour in the internet shopping of consumers. On the basis of data gained by the questionnaire research the hypothesis “The internet shopping frequency of a consumer is connected with the literacy in the internet shopping field of a consumer shopping on the internet.“ is verifying with using statistical methods. The aim of this hypothesis is to verify whether and how the internet shopping frequency of a consumer and the literacy in the internet shopping field of a consumer shopping on the internet are related together.
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 22:13