VAITSIS, Christos, Dimitris SPACHOS, Matěj KAROLYI, Luke WOODHAM, Nabil ZARY, Panagiotis BAMIDIS a Martin KOMENDA. Standardization in medical education: review, collection and selection of standards to address technical and educational aspects in outcome-based medical education. MEFANET Journal. Brno: Facta Medica, 2017, roč. 5, č. 1, s. 28-39. ISSN 1805-9163.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Standardization in medical education: review, collection and selection of standards to address technical and educational aspects in outcome-based medical education
Autoři VAITSIS, Christos (752 Švédsko), Dimitris SPACHOS (300 Řecko), Matěj KAROLYI (203 Česká republika, domácí), Luke WOODHAM (752 Švédsko), Nabil ZARY (752 Švédsko), Panagiotis BAMIDIS (300 Řecko) a Martin KOMENDA (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání MEFANET Journal, Brno, Facta Medica, 2017, 1805-9163.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14110/17:00098488
Organizační jednotka Lékařská fakulta
Klíčová slova anglicky Medical education; healthcare education; outcome-based education; curriculum; standardization; technical standards; standard-compliant systems
Štítky EL OK
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Soňa Böhmová, učo 232884. Změněno: 14. 9. 2018 10:35.
Anotace
Modern medical and healthcare curricula represent a highly complex mixture of different disciplines, specialties and pedagogical approaches, the nature of which can be difficult to communicate to key stakeholders. This issue is exacerbated when considering curricula beyond individual institutions at a local, national or international level. To date, there is no standardised way of describing and reporting curricula within Outcome-Based Medical and Healthcare Education.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 06:32