TŮMA, František. Code-switching in Teaching Vocabulary: A Conversation Analysis Perspective. In D. N. Novikov. Magija INNO: novye izmerenija v lingvistike i lingvodidaktike. Sbornik naučnyh trudov. Tom 2. Moskva: Moskovskij gosudarstvennyj institut meždunarodnyh otnošenij. s. 132-137. ISBN 978-5-9228-1769-1. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Code-switching in Teaching Vocabulary: A Conversation Analysis Perspective
Název česky Střídání kódů při vyučování slovní zásoby pohledem konverzační analýzy
Autoři TŮMA, František (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Moskva, Magija INNO: novye izmerenija v lingvistike i lingvodidaktike. Sbornik naučnyh trudov. Tom 2. od s. 132-137, 6 s. 2017.
Nakladatel Moskovskij gosudarstvennyj institut meždunarodnyh otnošenij
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Rusko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00095222
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-5-9228-1769-1
Klíčová slova česky interakce ve třídě; konverzační analýza; střídání kódů; vyučování angličtiny jako cizího jazyka; vyučování slovní zásoby
Klíčová slova anglicky classroom interaction; conversation analysis; code-switching; teaching English as a foreign language; teaching vocabulary
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 27. 4. 2018 10:38.
Anotace
This paper addresses the phenomenon of code-switching in English as a foreign language (EFL) classes conducted at university level in Czechia. Theoretically and methodologically the analysis builds on Auer’s sequential approach to code-switching whereby the instances of code-switching are viewed as potential contextualization cues. The overall aim of the analysis, which builds on video-recordings of 11 EFL classes (987 mins), was to uncover how the participants used code-switching in teacher-student classroom interaction. This paper introduces the analysis and some of its preliminary outcomes. On selected data extracts it is shown how the teacher and the students used code-switching to deal with vocabulary items.
Anotace česky
Příspěvek se zabývá střídáním kódů ve výuce angličtiny jako cizího jazyka na vysoké škole. Teoreticky a metodologicky studie vychází z Auerova sekvenčního přístupu ke střídání kódů, v rámci kterého výzkumník nahlíží na výskyty střídání kódů jako potenciální kontextualizační vodítka. Celkovým cílem analýzy, která staví na 11 nahrávkách výuky angličtiny (987 min), bylo ukázat, jak účastníci používali střídání kódů v interakci učitel-student. Příspěvek představuje tuto analýzu a její předběžné výstupy. Na vybraných datových úryvcích příspěvek ukazuje, jak učitelka a studenti používali střídání kódů při práci se slovní zásobou.
Návaznosti
GA15-08857S, projekt VaVNázev: Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole
Investor: Grantová agentura ČR, Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 02:02