V 2017

Identifikace úkolů a aktivit CCRJM ve vazbě na rozhodovací a zákaznický proces návštěvníků JMK

ŠAUER, Martin

Basic information

Original name

Identifikace úkolů a aktivit CCRJM ve vazbě na rozhodovací a zákaznický proces návštěvníků JMK

Name (in English)

Identification of tasks and activities of the Tourist Authority South Moravia in relation to the decision-making and customer process of visitors of the South Moravian Region

Authors

ŠAUER, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, 26 pp. 2017

Publisher

Centrála cestovního ruchu Jižní Morava, z.s.p.o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Výzkumná zpráva

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/17:00098592

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

Keywords (in Czech)

cestovní ruch; destinační společnost; strategie; marketing; produkt

Keywords in English

tourism; destination management organisation; strategy; marketing; product
Změněno: 5/12/2017 12:47, Ing. Ondřej Repík

Abstract

V originále

Předkládaná Souhrnná výzkumná zpráva byla zpracována jako výstup smluvního výzkumu, který byl realizován mezi Ekonomicko-správní fakultou Masarykovy univerzity a destinační společností Centrála cestovního ruchu Jižní Morava, z.s.p.o. (CCRJM). Předmětem a cílem výzkumu bylo zkoumat úkoly a aktivity CCRJM ve vazbě na rozhodovací a zákaznický proces návštěvníků jižní Moravy. V průběhu zpracování Souhrnné výzkumné zprávy byla provedena sumarizace a výběr relevantních dat pro výzkum, vytvořena byla metodika, provedena byla analýza dat, dále byly navrženy priority a aktivity CCRJM vedoucí k rozvoji jižní Moravy jako destinace cestovního ruchu. Souhrnná výzkumná zpráva byla zpracována s využitím kvalitativních metod (metoda expertního panelu, metoda scénářů, metoda analogie, heuristické metody), kvantitativních metod (modely časových řad, systémové modely) a dalších statistických a prognostických metod.

In English

The comprehensive research report was prepared as an outcome of contracted research, which was carried out between the Faculty of Economics and Administration, Masaryk University, and destination management organisation the Tourist Authority South Moravia. The object and purpose of the research was to examine tasks and activities of the Tourist Authority South Moravia in relation to the decision-making process and customer process of visitors of the South Moravian Region. During the processing of this summary research report relevant research data were summarized and selected. The research methodology was formulated and also data analysis and output evaluation were conducted. Consequently priorities and activities of the Tourist Authority South Moravia have been proposed leading to development of the South Moravian Region as a tourist destination. The comprehensive research report was done using qualitative methods (expert panel method, method of scenarios, method of analogies, heuristic methods), quantitative methods (time series models, system models) and other statistical and forecasting methods.