Detailed Information on Publication Record
2017
Společné vzdělávání orientované na posílení kompetencí učitelů a žáků v inkluzivním prostředí školy
BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁBasic information
Original name
Společné vzdělávání orientované na posílení kompetencí učitelů a žáků v inkluzivním prostředí školy
Name (in English)
Common education aimed at enhancing the competences of teachers and students in the inclusive school environment
Authors
Edition
1. vyd. Brno, 2017
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-8757-6
Tags
Změněno: 16/3/2018 13:02, Bc. Jiří Hotárek
V originále
Výzkumná monografie se zabývá vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní třídě. Jejím cílem je hlouběji se věnovat tématům inkluzivního vzdělávání, vyučování a inkluzivní didaktiky se zaměřením na inkluzivní třídu, identifikaci potřeb žáků se SVP, koncept včasné intervence v heterogenní třídě a na volbu metod a strategií při výuce. Cílem výzkumného šetření je analyzovat faktory ovlivňující inkluzivní vzdělávání žáků se SVP ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Jedná se o specifikaci podpůrných opatření využívaných v inkluzivní škole, přístupy volené učiteli základní škol v inkluzivním vzdělávání, úroveň spolupráce učitele s poradenskými zařízeními, s asistentem pedagoga, uplatňování týmové práce mezi učiteli. Publikace je členěna do sedmi kapitol a dalších subkapitol.
In English
The research monograph deals with the education of students with special educational needs (SEN) in the inclusive class. Its aim is to focus more on topics of inclusive education, teaching and inclusive didactics in the inclusive class, identifying the needs of students with SEN, the concept of early intervention in a heterogeneous class, and the selection of methods and strategies in teaching. The aim of the research is to analyze the factors influencing inclusive education of students with SEN in mainstream schools. This includes the specification of the supportive measures used in the inclusive school, the approaches chosen by primary school teachers in inclusive education, the level of teacher cooperation with counseling facilities and teacher assistant and the application of teamwork among teachers. The publication is divided into seven chapters and other subchapters.