2017
Accompagner les étudiants dans la lecture de différents types de textes
BAKEŠOVÁ, VáclavaZákladní údaje
Originální název
Accompagner les étudiants dans la lecture de différents types de textes
Název česky
Doprovázení studentů v četbě různých typů textů
Název anglicky
Accompany students in reading different types of texts
Autoři
BAKEŠOVÁ, Václava (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Plzeň, Texte de spécialié, texte scientifique à l'université. od s. 22-26, 5 s. 2017
Nakladatel
Západočeská univerzita v Plzni
Další údaje
Jazyk
francouzština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00098844
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-261-0761-3
Klíčová slova česky
čtení; studenti vysokých škol; studijní úkoly komunikace prostřednictvím textů; soustředěné čtení; strukturované čtení
Klíčová slova anglicky
reading; university students; study assignments communication via texts; focused reading; structured reading
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2018 09:30, doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
V originále
Dans cet article le déclin de l'intéret pour la lecture chez les étudiants universitaires actuels est analysé. Ce fait implique non seulement la question de changer les approches, de reformuler les missions des études et de controler leur réalisation, mais aussi l'objectif d'une nouvelle définition de la communication via les textes et la motivation pour une lecture ciblée et structurée. La "syntaxe" de la lecture personnelle montre que chaque texte doit etre étudié par rapport a d'autres textes comme un mot dans une phrase.
Česky
V tomto článku zkoumáme pokles zájmu o čtení u současných studentů vysokých škol. Z této skutečnosti vyplývá nejen otázka změny přístupů, nové formulace poslání studia a sledování jejich uskutečňování, ale i cíl nově definovat komunikaci prostřednictvím textů a motivaci k cílenému a strukturovanému čtení. "Syntax" osobního čtení ukazuje, že každý text musí být studován ve vztahu k jiným textům jako slovo ve větě.
Anglicky
In this article the decline in interest in reading among current university students is analyzed. This fact implies not only the question of changing the approaches, of reformulating the missions of the studies and of controlling their realization, but also the objective of a new definition of the communication via the texts and the motivation for a targeted and structured reading. The "syntax" of personal reading shows that each text must be studied in relation to other texts as a word in a sentence.