D 2017

Accompagner les étudiants dans la lecture de différents types de textes

BAKEŠOVÁ, Václava

Základní údaje

Originální název

Accompagner les étudiants dans la lecture de différents types de textes

Název česky

Doprovázení studentů v četbě různých typů textů

Název anglicky

Accompany students in reading different types of texts

Autoři

BAKEŠOVÁ, Václava (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Plzeň, Texte de spécialié, texte scientifique à l'université. od s. 22-26, 5 s. 2017

Nakladatel

Západočeská univerzita v Plzni

Další údaje

Jazyk

francouzština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00098844

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-261-0761-3

Klíčová slova česky

čtení; studenti vysokých škol; studijní úkoly komunikace prostřednictvím textů; soustředěné čtení; strukturované čtení

Klíčová slova anglicky

reading; university students; study assignments communication via texts; focused reading; structured reading

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2018 09:30, doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.

Anotace

V originále

Dans cet article le déclin de l'intéret pour la lecture chez les étudiants universitaires actuels est analysé. Ce fait implique non seulement la question de changer les approches, de reformuler les missions des études et de controler leur réalisation, mais aussi l'objectif d'une nouvelle définition de la communication via les textes et la motivation pour une lecture ciblée et structurée. La "syntaxe" de la lecture personnelle montre que chaque texte doit etre étudié par rapport a d'autres textes comme un mot dans une phrase.

Česky

V tomto článku zkoumáme pokles zájmu o čtení u současných studentů vysokých škol. Z této skutečnosti vyplývá nejen otázka změny přístupů, nové formulace poslání studia a sledování jejich uskutečňování, ale i cíl nově definovat komunikaci prostřednictvím textů a motivaci k cílenému a strukturovanému čtení. "Syntax" osobního čtení ukazuje, že každý text musí být studován ve vztahu k jiným textům jako slovo ve větě.