ČERVENKA, Karel. Boundaries and perspectives: needs of children with emotional and behavioral disorders from the perspective of children and educators. Journal of Exceptional People. Olomouc: Palacký university, Olomouc, 2017, roč. 2, č. 11, s. 59-72. ISSN 1805-4978.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Boundaries and perspectives: needs of children with emotional and behavioral disorders from the perspective of children and educators
Název česky Hranice a perspektivy: potřeby dětí s poruchami emocí a chování z hlediska dětí a pedagogů
Autoři ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Journal of Exceptional People, Olomouc, Palacký university, Olomouc, 2017, 1805-4978.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00098870
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Edukace dětí s poruchami emocí a chování; nálepkování; etiketizace; stigmatizace; copingové strategie; edukační potřeby; kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky Education of children with emotional and behavioural difficulties; labelling; stigmatisation; coping strategies; educational needs; qualitative research
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 23. 3. 2018 12:32.
Anotace
The text links selected findings of two qualitative researches and thus two perspectives of the situation of children with emotional and behavioral disorders. The first is based on the perspective of children with EBDs. Various types of adaptation strategies of children to their “problematic” situations are presented. The second perspective is based on the point of view of educators from educational facilities and it is represented by two educational needs of children with EBDs, which the educators consider to be one of the most important. The result of the interconnection of these views is the intervention triangle, which illustrates the relationship of the three factors in the context of the behavioral disorder intervention: the child’s attitudinal response to his/her situation, the child’s behavior and the intervention response of the educators.
Anotace česky
Text propojuje vybraná zjištění dvou kvalitativních výzkumů a tím i dva pohledy na situaci dětí s poruchami emocí a chování. Prvním vychází z hlediska dětí s PECh a je zde zastoupen typy adaptačních strategií dětí na jejich „problémové“ situace. Druhý pohled vychází z hlediska výchovných profesionálů z výchovných zařízení a je zastoupen dvěma potřebami dětí s PECh, které výchovní profesionálové považují za jedny z nejdůležitějších. Výsledkem propojení těchto pohledů je intervenční trojúhelník, který znázorňuje vztah třech faktorů v rámci etopedické intervence: postojové reakce dítěte na svou situaci, chování dítěte a intervenční reakce výchovných profesionálů.
VytisknoutZobrazeno: 27. 5. 2024 12:09