MUSIL, Ondřej. Filmová hudba a její zázemí v české pedagogice. Teoretické reflexe hudební výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2017, roč. 13, č. 2, s. 1-8. ISSN 1803-1331.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Filmová hudba a její zázemí v české pedagogice
Název anglicky Film music in czech education
Autoři MUSIL, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Teoretické reflexe hudební výchovy, Brno, Masarykova univerzita, 2017, 1803-1331.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00099047
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky filmová hudba; filmové umění; audiovizuální tvorba; vzdělávání; hudební pedagogika
Klíčová slova anglicky film music; film; audiovisual arts; education; music pedagogy
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Ondřej Musil, Ph.D., učo 357057. Změněno: 7. 3. 2018 09:01.
Anotace
Předkládaný článek pojednává o filmové hudbě z hlediska jejího zastoupení v učebních plánech různých typů filmově či hudebně zaměřených škol. Text je směřován k vystižení nejpodstatnějších aspektů filmové hudby, které utvářejí základy pro její upotřebení ve sféře vzdělávání. Jedná se o prvotní průzkum, který bude dále zpracován v rámci disertační práce a bude součástí jejích výzkumných výstupů. Hlavní náplň příspěvku pak spočívá v průzkumu různých typů škol dle stupně vzdělávání a zhodnocení jejich potenciálu pro výuku filmové hudby. Vše je doplněno příklady konkrétních institucí. V závěru je nastíněno srovnání stavu domácího a zahraničního přístupu k filmové hudbě ve vzdělávání.
Anotace anglicky
The presented paper deals with film music in term of its position in curricula of various types of film and music schools. The content is aimed at cardinal aspects of film music, which form the bases for its use in education. It’s a raw exploration that is going to be processed in a Ph.D. thesis and its research outcomes. The main goal of this paper consists in closer familiarization with different types of schools according to an educational degree and evaluation their educational potential for film music, supplemented by examples of concrete institutions. In conclusion, there is a comparison of domestic and foreign approaches to film music education.
Návaznosti
MUNI/A/1201/2016, interní kód MUNázev: Využívání multimédií v hudební výchově na ZŠ a SŠ - stav v roce 2017
Investor: Masarykova univerzita, Využívání multimédií v hudební výchově na ZŠ a SŠ - stav v roce 2017, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 15:09