Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@misc{1401754, author = {Flašar, Martin}, booktitle = {Serialita a repetícia ako tvorivé princípy integrovaného umeleckého diela, 18.-19. 5. 2017, VŠVU, Bratislava}, keywords = {time; loop; repetition; minimalism; serialism; point; surface; color; figure; background; Gestalt psychology; O. Messiaen; I. Xenakis; J.- F. Lyotard; M. Nyman}, language = {cze}, title = {Minimal music jako problém figury a pozadí}, year = {2017} }
TY - SLIDE ID - 1401754 AU - Flašar, Martin PY - 2017 TI - Minimal music jako problém figury a pozadí KW - time KW - loop KW - repetition KW - minimalism KW - serialism KW - point KW - surface KW - color KW - figure KW - background KW - Gestalt psychology KW - O. Messiaen KW - I. Xenakis KW - J.- F. Lyotard KW - M. Nyman N2 - Když se v 60. letech v USA objevily první tendence práce s hudebními a zvukovými smyčkami, jednalo se o daleko více než jen o nahrazení evolučního typu hudby neevoluční, relativně statickou strukturou. Vliv východního zenového budhismu na experimentální americkou hudební scénu znamenal posun od intencionálního poslechu hudby, typického pro Západní kulturu, k uvolnění proudu vědomí typickému pro techniku meditace. Klíčem k pochopení minimal music jsou tedy především psychologické procesy, které se snaží eliminovat vnímání plynutí času a odbourání intencionálního poslechu. Z tohoto úhlu pohledu můžeme minimal music chápat spíše jako funkční hudbu, která obrací zažité schéma vztahu figury a pozadí v západoevropské hudební tradici. V kontrastu s tímto původním určením dnes minimal music podstupuje proces objektivizace, kdy motorické plochy krátí na úroveň tradičního hudebního tématu a tím se začleňují do tradice melodicko-harmonického slohu. ER -
FLAŠAR, Martin. Minimal music jako problém figury a pozadí. Online. In \textit{Serialita a repetícia ako tvorivé princípy integrovaného umeleckého diela, 18.-19. 5. 2017, VŠVU, Bratislava}. 2017, [citováno 2024-04-24]
|