PERUTKOVÁ, Jana a Vladimír MAŇAS. South meets North : Italian music in transalpine regions during the 17th and 18th centuries. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název South meets North : Italian music in transalpine regions during the 17th and 18th centuries
Název česky Jih potkává sever : italská hudba v zaalpském prostoru v 17. a 18. století
Autoři PERUTKOVÁ, Jana (203 Česká republika, domácí) a Vladimír MAŇAS (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 2017.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Uspořádání konference
Obor 60401 Arts, Art history
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/17:00099138
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky Itálie; hudební vlivy; Evropa; barokní hudba
Klíčová slova anglicky Italy; musical influences; Europe; baroque music
Štítky 18th Century, aristokracy, authentic interpretation, baroque music, castle, church music, court, opera seria, oratorium, performance, rivok, serenata
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 18. 4. 2018 10:19.
Anotace
During the 17th and 18th centuries, Italian influence dominated in instrumental and liturgical music, as well as in opera. Italian musical forms served as examples for local composers, not only within the Habsburg Empire, but also in German lands (including Protestant areas), the Kingdom of Poland, the Nordic countries, and England. The Kingdom of France represents a unique case where resistance alternated with permeation. The circulation of this Italian and Italianate repertoire via individual musicians, church orders, nobles, and travelling music-lovers, as well as issues of performance practice, will all be of key importance at the colloquium.
Anotace česky
Během 17. a 18. století dominoval italský vliv v instrumentální a liturgické hudbě i v opeře. Italské hudební formy sloužily jako příklady pro místní skladatele nejen v habsburské monarchii, ale i v německých zemích (včetně protestantských oblastí), v Polsku, v severských zemích a v Anglii. Francouzské království představuje jedinečný případ, kdy se odpor střídá s pronikáním. Cirkulace tohoto italského vlivu a italského repertoáru prostřednictvím jednotlivých hudebníků, církevních objednávek, šlechticů a cestovatelů, stejně jako otázky provozovací praxe byly hlavním tématem colloquia.
Návaznosti
MUNI/A/1055/2016, interní kód MUNázev: Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část IV.
Investor: Masarykova univerzita, Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část IV., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 19:51