2017
POŠTOVNÍ ZNÁMKA, NENÁPADNÝ SVĚDEK I JUBILANT VZNIKU ČESKOSLOVENSKÉ STÁTNOSTI A JEJÍ DIDAKTICKÝ POTENCIÁL
ŠTĚPÁNEK, KamilZákladní údaje
Originální název
POŠTOVNÍ ZNÁMKA, NENÁPADNÝ SVĚDEK I JUBILANT VZNIKU ČESKOSLOVENSKÉ STÁTNOSTI A JEJÍ DIDAKTICKÝ POTENCIÁL
Název anglicky
POSTAL STAMP, THE INCONSPICUOUS WITNESS AND JUBILANT OF THE ESTABLISHMENT OF THE CZECHOSLOVAK STATEHOOD AND ITS DIDACTIC POTENTIAL
Autoři
ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 31/2017/2, Brno, Masarykova univerzita, 2017, 1211-6068
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00099156
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
history teaching; didactics of history; postage stamps; propaganda; medial education; the creation of Czechoslovakia; anniversary;
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 19. 4. 2018 18:36, PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.
V originále
Text nejprve prezentuje vybrané znaky a specifika poštovních známek jako zdroje informací o historické skutečnosti. Poté zkoumá četnost a proměny pojetí zvoleného námětu – vznik a rozvíjení tradice československé státnosti - v reflexi poštovní známky. Posléze se zabývá problematikou edukačního potenciálu poštovních známek při rozvíjení historického vědomí žáků a mediálně výchovnými, didaktickými i metodickými aspekty uplatnění v dějepisné výuce.
Anglicky
The text first presents selected characters and specifics of postage stamps as a source of information about historical facts. Then it examines the frequency and changes of the concept of the chosen theme - the origin and development of the tradition of Czechoslovak statehood - in the reflexion of the postage stamp. Finally, it deals with the issue of the educational potential of postage stamps in the development of historical consciousness of pupils and with the media educational, didactic and methodological aspects of application in history teaching.