J 2017

POŠTOVNÍ ZNÁMKA, NENÁPADNÝ SVĚDEK I JUBILANT VZNIKU ČESKOSLOVENSKÉ STÁTNOSTI A JEJÍ DIDAKTICKÝ POTENCIÁL

ŠTĚPÁNEK, Kamil

Základní údaje

Originální název

POŠTOVNÍ ZNÁMKA, NENÁPADNÝ SVĚDEK I JUBILANT VZNIKU ČESKOSLOVENSKÉ STÁTNOSTI A JEJÍ DIDAKTICKÝ POTENCIÁL

Název anglicky

POSTAL STAMP, THE INCONSPICUOUS WITNESS AND JUBILANT OF THE ESTABLISHMENT OF THE CZECHOSLOVAK STATEHOOD AND ITS DIDACTIC POTENTIAL

Autoři

ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 31/2017/2, Brno, Masarykova univerzita, 2017, 1211-6068

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00099156

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

history teaching; didactics of history; postage stamps; propaganda; medial education; the creation of Czechoslovakia; anniversary;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 19. 4. 2018 18:36, PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.

Anotace

V originále

Text nejprve prezentuje vybrané znaky a specifika poštovních známek jako zdroje informací o historické skutečnosti. Poté zkoumá četnost a proměny pojetí zvoleného námětu – vznik a rozvíjení tradice československé státnosti - v reflexi poštovní známky. Posléze se zabývá problematikou edukačního potenciálu poštovních známek při rozvíjení historického vědomí žáků a mediálně výchovnými, didaktickými i metodickými aspekty uplatnění v dějepisné výuce.

Anglicky

The text first presents selected characters and specifics of postage stamps as a source of information about historical facts. Then it examines the frequency and changes of the concept of the chosen theme - the origin and development of the tradition of Czechoslovak statehood - in the reflexion of the postage stamp. Finally, it deals with the issue of the educational potential of postage stamps in the development of historical consciousness of pupils and with the media educational, didactic and methodological aspects of application in history teaching.