MIKUŠOVÁ MERIČKOVÁ, Beáta, Nikoleta MUTHOVÁ, Tomáš MIKUŠ a Alena KAŠČÁKOVÁ. Dopyt po inováciách verejných služieb s využitím informačno-komunikačných technológií v podmienkach slovenských samospráv. Acta Aerarii publici: vedecký časopis Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici. Banská Bystrica: Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela - Belianum, 2017, roč. 14, č. 1, s. 65-84. ISSN 1336-8818.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dopyt po inováciách verejných služieb s využitím informačno-komunikačných technológií v podmienkach slovenských samospráv
Název česky Poptávka po inovacích veřejných služeb s využitím informačních a komunikačních technologií v podmínkách Slovenské samospráv
Název anglicky Demand for public service innovations using information and communication technologies in the conditions of Slovak self-government
Autoři MIKUŠOVÁ MERIČKOVÁ, Beáta (703 Slovensko, garant, domácí), Nikoleta MUTHOVÁ (703 Slovensko), Tomáš MIKUŠ (703 Slovensko) a Alena KAŠČÁKOVÁ.
Vydání Acta Aerarii publici: vedecký časopis Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Banská Bystrica, Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela - Belianum, 2017, 1336-8818.
Další údaje
Originální jazyk slovenština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/17:00095362
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky Reforma veřejné správy; inovace veřejných služeb; elektronizace veřejných služeb; inovativnost spotřebitele; měření inovativnosti spotřebitele
Klíčová slova anglicky new public management; public services innovations; electronization of public services; consumer innovativeness measurement
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Kurková, učo 368752. Změněno: 2. 12. 2023 19:50.
Anotace
Reformy vlád a verejnej správy v duchu New Public manažment v kombinácii s využívaním informačných a komunikačných technológií priniesli mnoho inovácií v oblasti poskytovania verejných služieb. Cieľom tejto štúdie je zhodnotiť dopyt po inovačných verejných službách s implementovanými informačnými a komunikačnými technológiami. Toto hodnotenie je založené na koncepcii merania spotrebiteľskej inovácie, ktorá vyjadruje mieru tendencie spotrebiteľov nakupovať nové produkty, služby alebo značky. Štúdia využíva kvantitatívny prístup k objavovaniu výskumné otázky a analyzuje pôvodne zhromaždené údaje prieskumu z vlastného výskumu ako súčasť projektu GA16-13119S Riadenie výkonnosti vo verejnej správe - teória vs. prax v Českej republike a ďalších krajinách strednej a východnej Európy. Na základe analýzy prispôsobenie vybraných projektov elektronizácie miestnych verejných služieb štúdie identifikuje dopyt po elektronických verejných službách a obmedzenia zavádzanie informačných a komunikačných technológií do miestnych služieb verejnej správy v slovenských samosprávach.
Anotace česky
Reformy vlád a veřejné správy v duchu New Public management v kombinaci s využíváním informačních a komunikačních technologií přinesly mnoho inovací v oblasti poskytování veřejných služeb. Cílem této studie je zhodnotit poptávku po inovačních veřejných službách s implementovanými informačními a komunikačními technologiemi. Toto hodnocení je založeno na koncepci měření spotřebitelské inovace, která vyjadřuje míru tendence spotřebitelů nakupovat nové výrobky, služby nebo značky. Studie využívá kvantitativní přístup k prozkoumání výzkumné otázky a analyzuje původně shromážděná data průzkumu z vlastního výzkumu jako součást projektu GA16-13119S Řízení výkonnosti ve veřejné správě - teorie vs. praxe v České republice a dalších zemích střední a východní Evropy. Na základě analýzy přizpůsobení vybraných projektů elektronizace místních veřejných služeb studie identifikuje poptávku po elektronických veřejných službách a omezení zavádění informačních a komunikačních technologií do místních služeb veřejné správy ve slovenských samosprávách.
Anotace anglicky
Reforms of government and public administrations in the spirit of New Public Management combined with the use of information and communication technologies have brought about many innovations in public service delivery. The goal of this study is to evaluate the demand on innovative public services with implemented information-communication technologies. This evaluation is based on consumer innovativeness measurement concept, which indicates the degree of consumers’ tendency to buy new products, services or brands. The study uses a quantitative approach to investigate the research question and analyses the original collected survey data from own research as a part of project GA16-13119S Performance management in public administration - theory vs. practices in the Czech Republic and other CEE countries. Based on the analysis of the adaptation of the selected projects for electronization of local public services, the study identify the demand on electronic public services and limitations of the implementation of information and communication technologies into the local public service system in Slovak local government.
Návaznosti
GA16-13119S, projekt VaVNázev: Řízení výkonnosti ve veřejné správě - teorie vs. praxe v České republice a v jiných zemích střední a východní Evropy (Akronym: Řízení výkonnosti ve veřejné správě)
Investor: Grantová agentura ČR, Řízení výkonnosti ve veřejné správě - teorie vs. praxe v České republice a v jiných zemích střední a východní Evropy
VytisknoutZobrazeno: 19. 7. 2024 21:33