k 2017

Co nového ukázal výzkum interakce ve třídě?

TŮMA, František

Základní údaje

Originální název

Co nového ukázal výzkum interakce ve třídě?

Název anglicky

What’s new in research on classroom interaction?

Vydání

Konference České asociace pedagogického výzkumu, 2017

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Konverzační analýza, interakce ve třídě, IRF, prezentace, diskuse, interakce ve dvojici

Klíčová slova anglicky

Conversation analysis, classroom interaction, IRF, presentation, discussion, peer interaction
Změněno: 21. 1. 2018 16:33, doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je představit vybrané výstupy z výzkumného projektu „Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole“ (GA ČR 15-08857S) a vztáhnout je k existujícím teoretickým rámcům a empirickým zjištěním této oblasti. Důraz bude kladem na zjištění, která obohacují či problematizují dosavadní stav poznání, především v souvislosti s dialogem učitele a studentů, IRF strukturou, interakcí během studentských prezentací a následných diskusí, a interakcí ve dvojicích. Zjištění budou ilustrována na vybraných datových ukázkách.

Anglicky

This paper introduces selected outcomes of the research project “Classroom interaction in English language teaching in higher education” (GA15-08857S), and to relate them to existing theoretical frameworks and empirical findings in the field. Special attention will be paid to the findings that enrich or problematize existing state of knowledge, especially in relation to teacher–student dialogue, IRF structure, interaction during student presentations and follow-up discussions, and peer interaction in pairwork activities. The findings will be illustrated on selected data excerpts.

Návaznosti

GA15-08857S, projekt VaV
Název: Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole
Investor: Grantová agentura ČR, Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole