TŮMA, František. Co nového ukázal výzkum interakce ve třídě? In Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Co nového ukázal výzkum interakce ve třídě?
Název anglicky What’s new in research on classroom interaction?
Autoři TŮMA, František.
Vydání Konference České asociace pedagogického výzkumu, 2017.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Konverzační analýza, interakce ve třídě, IRF, prezentace, diskuse, interakce ve dvojici
Klíčová slova anglicky Conversation analysis, classroom interaction, IRF, presentation, discussion, peer interaction
Změnil Změnil: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D., učo 119281. Změněno: 21. 1. 2018 16:33.
Anotace
Cílem příspěvku je představit vybrané výstupy z výzkumného projektu „Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole“ (GA ČR 15-08857S) a vztáhnout je k existujícím teoretickým rámcům a empirickým zjištěním této oblasti. Důraz bude kladem na zjištění, která obohacují či problematizují dosavadní stav poznání, především v souvislosti s dialogem učitele a studentů, IRF strukturou, interakcí během studentských prezentací a následných diskusí, a interakcí ve dvojicích. Zjištění budou ilustrována na vybraných datových ukázkách.
Anotace anglicky
This paper introduces selected outcomes of the research project “Classroom interaction in English language teaching in higher education” (GA15-08857S), and to relate them to existing theoretical frameworks and empirical findings in the field. Special attention will be paid to the findings that enrich or problematize existing state of knowledge, especially in relation to teacher–student dialogue, IRF structure, interaction during student presentations and follow-up discussions, and peer interaction in pairwork activities. The findings will be illustrated on selected data excerpts.
Návaznosti
GA15-08857S, projekt VaVNázev: Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole
Investor: Grantová agentura ČR, Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 22:33